וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדיה מיינד נכנסת לנאסד"ק: גייסה 57.5 מיליון דולר לפי שווי של 206 מיליון דולר

ניר צליק

11.8.2010 / 11:53

כוונת החברה הראשונית היתה להנפיק לגייס עד 115 מיליון דולר



ההנפקה הישראלית המשמעותית הראשונה של השנה הסתיימה. מדיה מיינד (לשעבר אייבלסטר), יצרנית הפתרונות לניהול קמפיינים, גייסה 57.5 מיליון דולר לפי שווי שוק של 206 מיליון דולר ומחיר מניה של 11.5 דולר. החברה תסחר תחת הסימול mdmd.



על פי התשקיף האחרון, החברה ביקשה לגייס 92 מיליון דולר לפי מחיר מניה של 14-16 דולר ושווי שוק של 250-286 מיליון דולר, כאשר התשקיף הראשוני ששיגרה החברה לרשות ניירות ערך האמריקאית דיבר על גיוס של עד 115 מיליון דולר, כך שבסופו של דבר החברה גייסה פחות כסף ממה שהיא התכוונה ובמחיר הנמוך ב-17.9% מהרף התחתון של התשקיף - 14 דולר למניה. היקף הגיוס עשוי לעלות ב-8.6 מיליון דולר נוספים אם החתמים יממשו את אופציית הגרין שו שבידיהם לרכישת 750 אלף מניות נוספות.



עם זאת, החברה יכולה להתנחם בהשלמת ההנפקה והפיכתה לציבורית, שכן לפני פרוץ המשבר הכלכלי העולמי היא היתה על סף הנפקה, אולם היא נאלצה למשוך את תשקיף המדף ולוותר על כוונתה להפוך לציבורית על רקע המצב הכלכלי העולמי וסגירת צינור ההנפקות.



בנוסף, שוק ההנפקות אמנם נפתח אך התמחורים להנפקות חדשות אינם טובים כפי שצפו החתמים. גם די-מדיקל סבלה מתמחור נמוך לו היא ציפה בהנפקתה בשבוע שעבר, כאשר החברה גייסה 10.5 מיליון דולר לפי מחיר מניה של 7 דולרים בלבד – דיסקאונט של 18.8% על מחיר השוק של המניה בתל אביב לפני ההנפקה, כאשר החברה התכוונה תחילה לגייס 20-25 מיליון דולר. בנוסף, רק אתמול ביטלה קרן ההשקעות kkr על כוונתה לגייס כ-500 מיליון דולר בבורסת ניו יורק על רקע תנאי השוק.



מחזיקי המניות הגדולים בחברה הם סיקמור, בניהולו של אלי ברקת, המחזיקה בכ-24% מהמניות; אינסייט ונצ'רס, המחזיקה ב-16%; ישראמטק ואמיר הרדוף, המחזיקים כל אחד בכ-4%; גל טריפון, מנכ"ל החברה, שמחזיק בכ-6% ועופר צדיקריו, שותפו של טריפון להקמת החברה, שמחזיק בכ-5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully