וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד הארצי: ההסתדרות הכללית תייצג את עובדי סונול למשך שנה

חיים ביאור

11.8.2010 / 12:11

לאחר ה-11 במארס 2011 ידון בית הדין בשאלה מי ייצג את עובדי סונול: הכללית או הסתדרות העובדים הלאומית



בית הדין הארצי לעבודה קיבל היום את הבקשה של ההסתדרות הכללית להכריז עליה כארגון המייצג את עובדי חברת סונול, וזאת עד 11 במארס 2011. לאחר מועד זה ידון ביה"ד שוב בשאלה איזה ארגון עובדים הוא המייצג את 1,540 עובדי החברה - ההסתדרות הכללית או הארגון המתחרה שניסה לארגן בשורותיו את עובדי החברה - הסתדרות העובדים הלאומית.



כל אחד משני ארגוני העובדים טען בפני ביה"ד הארצי כי הוא זה המייצג לפי החוק את עובדי החברה, לאחר שכל אחד משני הארגונים אסף, לטענתו, מספר טפסי הצטרפות לשורותיו שהוא גדול יותר מהמספר שאסף השני. באת כוח ההסתדרות הלאומית, עו"ד גילת ויזל-סבן, אף טענה כי חלק מטפסי ההצטרפות להסתדרות הכללית היו מזוייפים, לפי חוות דעת של גרפולוג.



השופטים סטיב אדלר (נשיא ביה"ד), רונית רוזנפלד וסיגל דוידוב מוטולה, לא התייחסו לעניין מספר טפסי ההצטרפות שהגיעו לכל אחד מהארגונים או לשאלה אם התגלו זיופים בחתימות. הם קבעו כי מאחר שההסתדרות הכללית חתמה במארס 2010 על הסכם שכר קיבוצי ראשוני עם הנהלת סונול, הרי שההסתדרות הלאומית, וכל ארגון עובדים אחר, מנוע מלטעון כנגד היותה של ההסתדרות הכללית הגוף היציג של עובדי סונול, וזאת למשך שנה ממועד החתימה על ההסכם הראשוני, כלומר 11 במארס 2011.



השופטים ציינו כי החלטתם "תאפשר מימוש אפקטיבי של חירות ההתארגנות בחברה בה קיימת התארגנות עובדים ראשונית, וכן יבטיח יציבות ביחסי העבודה בחברה, לטובת כלל המעורבים, בראש וראשונה העובדים". את ההסתדרות יצג בדיון ראש אגף ההתארגנות, עו"ד שי תקן.



בהסתדרות הכללית מקווים להגיע בחודשים הקרובים, ועוד לפני מארס 2011, להסכם שכר קיבוצי למתדלקים ולמנהלי התחנות בסונול, באופן סופי, כדי ליצור "עובדות בשטח", שיגבירו את הסיכוי כי הכללית תמשיך להיות הארגון היציג בחברה.



אתמול הודיע מנכ"ל סונול, תמיר פוליקר, על התפטרותו מהחברה לאחר שלוש שנים בתפקיד. פוליקר נימק את התפטרותו בכך שבמהלך החופשה האחרונה הגיע למסקנה כי מיצה את עצמו בחברה. ואולם ייתכן כי סיבה נוספת לעזיבתו היתה מערכת היחסים העכורה בינו לבין ועד העובדים שהוקם בחברה באחרונה בחסות ההסתדרות, בראשו עומד שמעון שטרית. הוועד יזם שיבושים ושביתות בחברה והירבה להתעמת אישית עם המנכ"ל פוליקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully