וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית ב-10 מיליארד נגד רשות המסים

גלעד גרוסמן

11.8.2010 / 13:40

קבוצה של עובדי רשות המסים שעבדו שנים ארוכות אך לא קיבלו קביעות, דורשים לקבל פנסיה תקציבית בתביעה ייצוגית שנאמדת בכ-10 מיליארד שקלים

לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הוגשה השבוע תביעה ייצוגית נגד נציבות שירות המדינה ורשות המסים, הנאמדת בכ-10 מיליארד שקל. התובעים, קבוצת עובדי רשות המסים שעבדו ברשות מעל חמש שנים ולא קיבלו קביעות, דורשים להעביר אותם, ושורה ארוכה של עובדים בשירות הציבורי, לפנסיה תקציבית.

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד שי רוטנשטרייך, ב-1999 נחתם הסכם בין ההסתדרות לבין הממשלה וכמה מעסיקים ציבוריים, בהם משרד הביטחון והפרקליטות, לפיו עובדים קבועים ימשיכו להיות מבוטחים בפנסיה תקציבית. על פי ההסכם, עובדים שבמועד הקובע היו מבוטחים בהסדר של פנסיה צוברת ועובדים חדשים יבוטחו בקרן פנסיה צוברת. ההסדר נכנס לתוקף ב-2002.

התובעים טוענים שהם היו מועסקים לפני המועד הקובע במשך למעלה מחמש שנים במשרה בעלת מאפיינים קבועים, ולמעשה היו כבר אז צריכים להתמנות לתפקיד קבוע כפי שמוגדר בהוראות ההסכם ובתקשי"ר. "בפועל, הנתבעות לא טרחו למנות את התובעים ועוד רבים אחרים בשירות המדינה לפני המועד הקובע במינוי לעובדים קבועים", נכתב בתביעה.

"הנתבעות הגדילו לעשות, כאשר הפעילו כלפי התובעים הליך פסול של 'שלילת זכויות' במסגרתו חויבו התובעים כולם לחתום על כתבי ויתור אשר על פיהם הם מוותרים על זכויותיהם אשר נצברו במהלך השנים". לדברי עו"ד רוטנשטרייך, רק לאחר שנשללה מהם האפשרות לקבל פנסיה תקציבית, זכו התובעים לקביעות.

בתביעה נטען שהתובעים מייצגים קבוצה גדולה של עובדים, שנפגעו "מהתנהלותן הקלוקלת של המשיבות". עוד נטען שרבים מהם אינם מודעים לכך שזכויותיהם שנרמסו, שכן היו מיוצגים על ידי ההסתדרות, "אשר התרשלה בתפקידה לשמור על זכויותיהם עובר לחתימה על ההסכם הקיבוצי ובפועל הנציחו החתימה על ההסכם הקיבוצי".

התובעים אינם יודעים בכמה אנשים בדיוק מדובר, אולם לאור חוזרים שהוציאה נציבות המדינה, מהם עולה כי מדובר בבעיה כלל-מערכתית, היקף הנזק נאמד בכ-10 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully