וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בלומברג: התמ"ג של ארה"ב יצמח ב-2.5% במחצית השנייה

סוכנויות הידיעות

11.8.2010 / 15:10

הכלכלנים בסקר צופים כי הריבית בארה"ב לא תועלה לפני המחצית השנייה של 2011



מצבו הקשה של שוק העבודה בארה"ב יכביד על הצריכה הפרטית, מה שיעכב את התאוששות הכלכלה יותר מכפי שהוערך בעבר, כך צופים כלכלנים בסקר החודשי שערכה בלומברג.



התמ"ג של ארה"ב יצמח בקצב שנתי של 2.55% במחצית השנייה של 2010, לפי הסקר שנערך בין ה-31 ביולי ל-9 באוגוסט בין 67 כלכלנים. בחודש שעבר צפו הכלכלנים צמיחה של 2.8% במחצית השנייה. על פי תחזית הכלכלנים, הצריכה הפרטית תעלה ב-2.25% - לעומת תחזית קודמת לעליה של 2.6%.



"אם לפשט זאת, קצב הגידול במספר המשרות במגזר הפרטי עדיין לא השתפר כפי שהיינו רוצים", אמר ג'ון סילוויה, כלכלן ראשי בוולס פארגו. "הצרכן ממשיך לתרום לצמיחה, אם כי בקצב איטי".



קובעי המדיניות של הבנק הפדרלי בארה"ב הנמיכו אתמול את תחזיתם לקצב התאוששות הכלכלה, והותירו כצפוי את הריבית בשפל של 0%-0.25%. "קצב התאוששות הכלכלה צפוי להיות מתון יותר משהוערך עד כה בטווח הקצר", נאמר בהודעת ועדת השוק הפתוח של הבנק (fomc). "כדי לתמוך בהתאוששות הכלכלית בהקשר של יציבות מחירים, החליטה הוועדה כי החזקות הבנק הפדרלי בני"ע יישארו ברמה הנוכחית".



הכלכלנים צופים כי הבנק הפדרלי לא יעלה את הריבית עד למחצית השניה של 2011. הצריכה הפרטית, אשר מהווה 70% מהתמ"ג האמריקאי, תגדל ב-1.5% השנה - לעומת תחזית קודמת לעליה של 2.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully