וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופיל עסקי חלש ומינוף גבוה הובילו להורדת דירוג של ישראלום

ואדים סבידרסקי

11.8.2010 / 16:01

מעלות: "נזילות החברה חלשה בין היתר בעקבות רכישת מניות שופרסל מהבעלים"



"לאחר מחיקתה של החברה מהמסחר ומכירת חלק מאחזקות הפרטיות של בעלים, ישראלום, הפכה לחברת אחזקות תפעולית במקום חברת הנדל"ן כפי שהיתה", כך מציינים היום האנליסטים של חברת דירוג מעלות ומורידים את דרוגה של החברה מ-bbb ל-bbb(-). כמו כן, אופק הדירוג נשארה שלילית.



"פעילות החברה ברמות מינוף גבוה משפיעה לשלילה על הפרופיל הפיננסי ומהווה גורם מגביל לדירוג. פורטפוליו הנכסים של ישראלום מאופיין בפיזור נכסים נמוך, תלות גבוהה באחזקה מהותית אחת ויחסי כיסוי נמוכים בין הדיבידנדים הצפויים להתקבל לבין הוצאות המטה והריבית", מסכם עמרי שטרן ממעלות.



הפרופיל הפיננסי החלש של החברה, אשר מושפע ברמות מינוף גבוהות מאוד, מגדיל את הסיכון בפעילות ועשוי להוביל לבעיות מימון מחדש בעתיד. יחס חוב נטו לשווי הפורטפוליו, עומד כיום על כ-87%.



"נזילות החברה הינה חלשה על אף מכירות נכסים בהיקפים גבוהים אשר הזרימו לקופת החברה מזומנים רבים, זאת לאור העובדה כי חלק ניכר מן הכסף שהתקבל, שימש להחזר חוב בנקאי ולתשלום האג"ח האחרון וחלק ניכר מיתרת הכסף שימש לעסקת רכישת שופרסל מן הבעלים בסך כ-100 מיליון דולר", כתבו במעלות.



ישראלום נכסים, הנשלטת על ידי קבוצת ברומפמן-פישר, מחזיקה בכ-14.4% ממניות שופרסל (מהווה כ-55% מהתיק אחזקות), כ-22% ממניות אולימפיה, כ-85% ממניות פאלאס תעשיות ונכסי נדל"ן מניבים. היקף תיק נכסים של החברה מסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully