וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת יצוא ההדרים, מהדרין, מדווחת על הפסד של 9.7 מיליון שקל ברבעון השני

עמירם כהן

11.8.2010 / 16:50

על אף ההפסד סיימה החברה את המחצית הראשונה של 2010 ברווח של 47.2 מיליון שקל, בדומה ל-2009



מהדרין, חברת יצוא פרי ההדר הגדולה בישראל הפסידה ברבעון השני של השנה 9.7 מיליון שקל לעומת הפסד של 5.53 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מהדרין, החברה הבת של "נכסים ובניין" מקבוצת i.d.b מסבירה בהודעתה לבורסה כי ההפסד נובע ממבנה הפעילות העסקית של החברה, המבוססת על כך שעיקר התמורות מפעולות היצוא מתקבלות ברבעונים הראשון והרביעי, בעוד שברבעונים השני והשלישי חלה ירידה בתמורות מיצוא וחלה עלייה חדה בהוצאות היצור (ההוצאות לעיבוד הפרדסים).



עוד עולה מהנתונים כי מהדרין, הפועלת גם בתחום הנדל"ן החקלאי, רשמה בחציון הראשון של 2010 הכנסות בסך כולל של 670 מיליון שקל - גידול של 2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, רשמה החברה רווח תפעולי של 66.5 מיליון שקל - גידול של 22% לעומת התקופה המקבילה ב-2009. הרווח הנקי בחציון הגיע ל-47.2 מיליון שקל - גידול של כ-1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.



החברה מציינת כי הרווח הנקי ברבעון השני הושג על אף רישום הוצאות מימון בסך 4.5 מיליון שקל לעומת הכנסות ממימון של 7.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.



באשר לפעילות היצוא של החברה, שווי היצוא בעונת היצוא 2009/10 שהסתיימה ב-30 ליוני, הגיע ל- 745 מיליון שקל. החברה הודיעה כי בכוונתה לפתח את היצוא החקלאי שהיא מבצעת באמצעות החברה הבת אס.טי.אם של פירות קיץ כמו רימונים, מנגו ופירות אחרים באמצעות חברת "מרים שוהם". חלקה של מהדרין בשתי החברות הללו מסתכם ב-50%.



מנכ"ל מהדרין גיא בינשטוק, אמר בהודעתו כי "מהדרין תמשיך לחזק את מעמדה בשווקי היעד מול רשתות השיווק ומול ספקי התוצרת בישראל וכי סל הזנים ליצוא שתציע ללקוחותיה ימשיך להשתבח כפי שהשתבח במחצית הראשונה של 2010".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully