וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות עליית מחירי הסחורות: כלכלת רוסיה צמחה ב-5% ברבעון השני

סוכנויות הידיעות

11.8.2010 / 16:52

כלכלנים העריכו כי השריפות ברוסיה יגרמו לכלכלתה נזק של 15 מיליארד דולר, שהם 1% מהתמ"ג



הצמיחה ברוסיה הואצה ברבעון השני של השנה, לאחר שמחירי הסחורות עלו והתאוששות הצריכה המקומית צברה תאוצה.



התמ"ג של רוסיה צמח ברבעון השני ב-5.2% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, וזאת לאחר שברבעון הראשון נרשמה צמיחה של 2.9%, כך דיווחה לשכת הסטטיסטיקה במוסקבה. משרד האוצר הרוסי העריך כי הצמיחה ברבעון השני תהיה בשיעור של 5.4%.



התאוששותה של כלכלת רוסיה מצמיחה שלילית של 7.9%, שנרשמה בשנה שעברה, התחזקה ברבעון השני בעקבות עליה בצריכה הפרטית המקומית וגידול בהכנסות מיצוא סחורות. השפעת הבצורת הקשה ביותר ברוסיה זה 50 שנה עדיין אינה ידועה, אך ישנן הערכות כי השריפות המשתוללות במדינה כתוצאה מגל החום גרמו לנזקים בסך 15 מיליארד דולר, או 1% מהתמ"ג של רוסיה.



"תנאי מזג האוויר הנוכחיים עשויים להשפיע על מגזר השירותים ואנחנו צפויים לראות האטה כללית בפעילות הכלכלית ברוסיה באוגוסט", אמר אנטון ניקטין, אנליסט ברנסנס קפיטל במוסקבה.



בנק ההשקעות ubs חתך החודש את תחזית הצמיחה השנתית לכלכלת רוסיה ל-7%, לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 7.5%, וזאת בשל תנאי מזג האוויר. הרס יבולי חיטה, ירידה בייצוא ואינפלציה מהירה יותר, אשר עלולה לכרסם בצריכה הפרטית, צפויים לגרום להאטה בצמיחה, אמר הבנק בתחזיתו ביום שני.



ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע במפתיע בסוף השבוע על איסור זמני על יצוא חיטה מרוסיה, בעקבות הבצורת. פוטין הוסיף כי רוסיה, יצואנית החיטה השלישית בגודלה בעולם, לא יכולה להרשות לעצמה עליה במחירים המקומיים. מחיר החיטה זינק ב-50% מאז סוף יוני בעקבות הבצורת ברוסיה והוביל כלכלנים להזהיר מפני משבר מזון נוסף הדומה למשבר המזון של 2008-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully