וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך דין שדיווח ללקוחה כי הגיש עבורה תביעה למרות שלא הגישה, יושעה מהמקצוע ל-3 חודשים

נורית רוט

11.8.2010 / 17:48

ביהמ"ש המחוזי בירושלים הגדיל את עונשו המקורי של העו"ד שקיבל מביה"ד הארצי של לשכת העו"ד חודש השעייה



בית המשפט המחוזי בירושלים החמיר באחרונה בעונשו של עורך דין שהורשע בבית הדין המשמעתי במתן דיווחים כוזבים ללקוחה, וקבע כי תקופת השעייתו מהמקצוע תוארך ל-3 חודשים, במקום חודש השעייה אחד שנגזר עליו בבית הדין הארצי של לשכת עורכי הדין.



עו"ד איתי הירש הורשע ב-2007 בבית הדין המחוזי בהפרת חובת נאמנות ללקוח, התנהגות שאינה הולמת את המקצוע, מעשים הפוגעים בכבוד המקצוע ועיכוב מסמכי לקוחה. מתלונת הלקוחה עלה כי למרות שסוכם עימו כי יגיש עבורה תביעה לבית הדין לעבודה, הוא לא הגיש את התביעה אך דיווח ללקוחה כאילו כן הגיש אותה.



בהמשך סירב למסור ללקוחה את מסמכי התיק בטענה כי אבד. בבית הדין המחוזי הוטל עליו עונש של נזיפה וכן חיוב בהוצאות בסך 1,000 שקל. בית הדין הארצי החמיר בעונשו והטיל עליו עונש של השעייה בפועל לתקופה של חודש, וכן 6 חודשי השעייה על תנאי. ועד המחוז עירער על קלות העונש.



השופט משה יועד הכהן קבע כי "עונש של השעייה בפועל לתקופה של חודש אחד בלבד לא מתיישב עם הנמקת בית הדין הארצי. מדובר בעונש קל ביותר שאינו הולם את חומרת מעשיו של המערער ואף עלול לשדר מסר שלילי ביותר לציבור עורכי הדין ולפגום באמון הציבור במקצוע זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully