וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התמ"ת ופיקוד העורף מזהירים: לא לקנות ערכות חירום מחברות פרטיות

רינה רוזנברג

11.8.2010 / 18:16

החברות מציגות את עצמן כפועלות מטעם פיקוד העורף ומציעות לציבור ערכות חירום במחיר גבוה של עד 620 שקל



הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת, עו"ד תמר פינקוס, ופיקוד העורף הזהירו את הציבור מחברות המציגות את עצמן כפועלות מטעם פיקוד העורף או בשמו ומציעות לציבור ערכות חירום, המכילות פריטים כמו פנס, טרנזיסטור, סכין יפני, מנורת חירום ונייר דבק, בסכומים גבוהים של 400-620 שקל.



החקירה בנושא החלה בעקבות תלונות צרכנים, שהגיעו לרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, שטענו כי נפלו קורבן לעסקת ערכות חירום על ידי חברות המציגות עצמן כפועלות מטעם פיקוד העורף או בשמן.



"נציגים של חברות שונות מתקשרים לצרכנים תמימים ומציעים להם ערכות עם פריטים שונים כמו פנס וסכין יפני וגובים על כך מאות שקלים", אומרת עו"ד פינקוס, "הצרכנים בתמימותם מוסרים את פרטי כרטיס האשראי שלהם וכשהם מקבלים את משלוח הערכה הביתה הם מגלים על מה הם שילמו ואז מתחיל המרדף לבטל את העסקה כי אין להם את פרטי החברה".



פינקוס מבקשת מהציבור לבדוק היטב טרם ביצוע העסקה את זהות העוסק, את תנאי הרכישה ואת אפשרויות הביטול ולהימנע מעשיית עסקות עם עוסקים שאינם מוסרים פרטים מלאים כגון כתובת מדויקת של העוסק שם ומספר טלפון.



כתוצאה מתלונות אלו הורתה פינקוס לפתוח בבדיקת הנושא, ממנה עלה כי בין היתר אחת החברות הפועלות בתחום היא חברת סייף סייל, שמתחזה כאילו היא פועלת מטעם או בשם פיקוד העורף ומציעה לציבור ערכות חירום בסכומים גבוהים. זהות החברות השונות וחוקיות פעולתן נבדקת על ידי הממונה.



פיקוד העורף מבהיר כי ערכות חירום המוצעות על ידי החברות השונות אינן נדרשות על ידו וכי החברות השונות אינן פועלות בשמו או על דעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully