וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות הגרלת היו"ר ידועות מראש

עמי שקד

12.8.2010 / 6:48

מפעל הפיס



>> באחרונה פירסם משרד ראש הממשלה מודעה על דחיית מועדי פעילותה של הוועדה לאיתור מועמדים לתפקיד יו"ר דירקטוריון מפעל הפיס וקבעה את 31 באוגוסט כמועד האחרון להגשת מועמדויות.

תפקיד יו"ר מפעל הפיס הוא מתגמל ונוח: עלות שכר שנתית של 2.5 מליון שקל, רכב ונהג צמוד, עוזר אישי, לשכה מפוארת ושתי מזכירות אישיות. כמובן, גם השפעה ושליטה על הקצאת מיליארדי שקלים ממפעל הפיס לרשויות מקומיות ולפעילויות תרבות ורווחה. ההשפעה על התקציב מקנה ליו"ר ובמידה רבה לשולחו לתפקיד, כוח רב בשלטון המקומי. הכוח במישור המקומי משפיע כמובן על השליטה במרכז המפלגה באמצעות כיבודים של לשכת יו"ר הפיס לחברים מרכזיים שחפצים ביקרם.



כמעט שלוש שנים מתפקד מפעל הפיס ללא יו"ר, מאז פרישתו של שמעון כצנלסון, שהיה פעיל פוליטי בליכוד וסגן ראש העיר אשדוד, שמונה בזמנו בעידוד עמרי שרון.



שלא במפתיע, גם בהיעדר יו"ר, מפעל הפיס תיפקד והרוויח, ואיש לא חש בחסרונו. איש חוץ מראש הממשלה, בנימין נתניהו, שכמובן מעוניין למנות לתפקיד את אחד ממקורביו או אדם "שיהיה חיובי" לראש הממשלה שפעל למינויו.



דרישות הסף העיקריות לתפקיד נמוכות: גיל 25 ומעלה, תואר ראשון, חמש שנות ניהול עסקי או תפקיד ציבורי. התואר האקדמי יכול בתנאים מסוימים (בעיקר למועמד מסוים שחפצים ביקרו) להיות מתורגם לניסיון ניהולי רב, וכך גם לקריטריון פעוט יימצא פתרון.



בוועדת האיתור חברים ארבעה: מנכ"ל משרד ראש הממשלה איל גבאי, היועצת המשפטית של המשרד עו"ד מיכל גרוסמן, נציג הציבור פרופ' בן ציון זילברפרב (שבעבר מונה על ידי נתניהו לתפקיד מנכ"ל האוצר) ומנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות. שלושה מתוך ארבעת חברי הוועדה נמצאים בקשר ישיר עם נתניהו. האם השלושה יהיו עצמאיים ויבחרו במועמד שנתניהו אינו חפץ ביקרו?



עד סוף אוגוסט נתניהו יכול להוכיח שאינו פועל מאינטרסים לא ענייניים. שתי אופציות עומדות בפניו: להחליט שאין צורך ביו"ר ולמנות יו"ר בשכר סמלי של שקל בשנה, ולכך יימצאו מועמדים רבים וטובים. רק שאצל נתניהו הרצון להעניק שי לאחד מנאמניו יגבר על שיקול הדעת וההיגיון.



הכותב הוא סגן דקאן המרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully