וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: מסמכים נגנבו מרשות התעופה כדי לשבש חקירה על בטיחות מטוסים

מאת זוהר בלומנקרנץ

12.8.2010 / 6:48

בלעדי ממשרדי הרשות נגנבו תיקים המתייחסים ל-175 מטוסי האולטרה-לייט בישראל - לאחר שמבקר המדינה ביקש לבדוק אותם



>> תיקים ומסמכים הקשורים למטוסי האולטרה-לייט בישראל נגנבו ממשרדי רשות התעופה האזרחית (רת"א) בנתב"ג - כך נודע השבוע ל-themarker. ייתכן שהמעשה נועד לחפות על מחדלים ולשבש חקירת אירועי בטיחות טיסה חמורים הקשורים לענף מטוסי האולטרה-לייט. תלונה על המקרה יוצא הדופן הוגשה למשטרה.

מדובר בתיקים ומסמכים המתייחסים לכ-175 מטוסי אולטרה-לייט שפועלים בישראל. כל תיק אישי כזה הכיל את כל המסמכים והרשיונות הקשורים לאותו כלי טיס. ללא התיק לא ניתן לעקוב אחר כל האישורים שניתנו לבעל המטוס, וכן אחר המגבלות או האזהרות שהוצאו לגבי אותו כלי טיס. התברר כי מסמכי התיקים לא היו מגובים ולא הוכנסו למחשב המשרד. עתה לא ברור כיצד ניתן יהיה לשחזרם, אם בכלל, ולפתוח אותם מחדש.



היעלמותם המסתורית של המסמכים התגלתה לאחר שמשרדו של מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, פנה באחרונה לרת"א כדי לבדוק את התיקים. זאת בעקבות ממצאים חמורים שנחשפו בדו"חות חקירה מ-2009 של חוקר התאונות האוויריות הראשי במשרד התחבורה, יצחק (רזצ'יק) רז, בנושא הטיפול במטוסי האולטרה-לייט, שהטילו חלק מהאחריות למצב על רת"א.



הממצאים הצביעו בין היתר על שיתופי פעולה פסולים בין בעלי מטוסים, חברות מסחריות ומכוני בדק לבין פקחי רשות התעופה האזרחית (רת"א); על ליקויים בתחזוקת כלי הטיס במכוני הבדק המתמחים בנושא; על חריגות ביודעין מתקנות הטיס ועל עבירות שנעשו בסיוע מבקרי הרשות או תוך עצימת עיניים שלהם.



מנהל אגף בכיר להסברה ויחסים בינלאומיים במשרד התחבורה, אבנר עובדיה, אמר בתגובה: "הפריצה למשרדי רת"א והגשת התלונה למשטרה התרחשו לפני יותר משנה. באירוע זה נגנבו רישיונות הפעלה מבצעיים ולא כל התיקים הקשורים למטוסי האולטרה-לייט. בכוונת רת"א לבטל את חובת רישיון ההפעלה המבצעי לטייסי אולטרה-לייט פרטיים, כחלק מהתאמת תקנות הטיס לחוק הטיס החדש. מכאן שאין כל צורך בשיחזור מסמכים שממילא לא יהיו נדרשים בעוד זמן קצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully