וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT תערער על פסק הבורר בעניין התמלוגים לאקו"ם

מאת אופיר בר-זהר

12.8.2010 / 6:48



>> חברת הכבלים hot צפויה לערער על החלטת הבורר אליהו וינוגרד בהליך הבוררות בינה לבין אקו"ם. ההכרעה בהליך תועבר לערכאה נוספת של שלושה בוררים, שזהותם נקבעת בימים אלה בהסכמה בין הצדדים - כך נודע ל-themarker.

אם הצדדים לא יסכימו על זהות הבוררים תועבר ההכרעה לבית המשפט. במסגרת ההחלטה על קיום הליך בוררות הוסכם כי כל אחד מהצדדים יוכל לערער על ההחלטה בפני הערכאה הנוספת. זאת בשל סכומי הכסף הגדולים המעורבים בסכסוך - מאות מיליוני שקלים. הדיון בערכאה זו צפוי להימשך כמה חודשים, לעומת שלוש השנים שבהן נמשך ההליך עד לקבלת ההכרעה.



פסק הבורר וינוגרד קיבל במידה רבה את טענות אקו"ם, שדרשה כי hot תשלם לה תמלוגים על השימוש במוסיקה ישראלית בסך של כ-40-50 מיליון שקל בשנה, לעומת כ-10 מיליון שקל בשנה ש-hot שילמה עד כה. לפי הערכות, hot עלולה להידרש לשלם לאקו"ם 240-320 מיליון שקל רטרואקטיבית בעבור תמלוגים על השנים 2003-2010. ב-2009 רשמה hot רווח נקי של 77 מיליון שקל בלבד, לאחר שב-2008 רשמה רווח נקי של 92 מיליון שקל, כך שאם פסק הבורר יישאר בעינו, התשלום עשוי להכביד מאוד על החברה.



אקו"ם מייצגת כ-6,000 יוצרים מקומיים ועוד רבים שאינם מקומיים. היא בעלת זכויות היוצרים על מרבית היצירות המוסיקליות בעברית המושמעות בגופי השידור ואף הוכרזה מונופול בתחום זכויות היוצרים. מ-hot ומאקו"ם לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully