וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה עתירה נגד הקמת המוסד לבוררות של לשכת עורכי הדין

הילה רז

12.8.2010 / 6:48



>> המוסד לבוררות של לשכת עורכי הדין, שעל הקמתו הוחלט בינואר 2009, יוכל להמשיך לפעול בחסות הלשכה - כך עולה מפסק דין שניתן השבוע על ידי השופטת יהודית שטופמן מבית המשפט לעניינים מינהליים בתל אביב.

בינואר 2010 עתר צבי זר, באמצעות עו"ד גיא אופיר, לבית המשפט בדרישה לאסור על לשכת עורכי הדין להקים מוסד בוררות למטרות רווח שיעסוק בבוררויות מסחריות שאינן בין עורכי דין ללקוחותיהם. לטענת זר, הקמת מוסד בוררות אינה נמנית עם הסמכויות שהוקנו ללשכה כרשות ציבורית. הוא הוסיף כי פעילותו של המוסד תהיה שימוש שלא כדין בכוח המונופוליסטי של הלשכה.



מנגד טענה הלשכה כי העתירה נגועה בחוסר ניקיון כפיים חמור, שכן העותר הסתיר מבית המשפט כי הוא מנהל הליכים כנגד הלשכה. הלשכה הסבירה כי המוסד לבוררות שהקימה נועד להיות גוף פיקוחי-ניתובי שיהיה מסגרת נוספת להליכי בוררות, וכי הוא נועד להיות חלופה יעילה, זמינה וזולה לפתרון סכסוכים.



במהלך שמיעת המשפט הודיעו לבית המשפט שלושה מוסדות בוררות כי אין להם עניין בעתירה, והם מבקשים שלא לנקוט עמדה בהליך. השופטת שטופמן דחתה את העתירה. "כשהנפגעים הישירים בחרו שלא לעתור לקבלת סעד, אין לפתוח את שערי בית המשפט בפני העותר, אשר במובהק 'רב את ריבו של אחר'. טענות העותר מרוחקות וערטילאיות, והחשש לפגיעה באינטרס או בזכות כלשהם של העותר אינו חשש של ממש".



בנוסף ציינה השופטת כי העתירה הוגשה בחוסר ניקיון כפיים, מאחר שהעותר הסתיר את העובדה כי זה כמה שנים שהוא מנהל הוא הליכים בעניינים אישיים כנגד הלשכה ומוסדותיה. היא פסקה כי זר ישלם ללשכת עורכי הדין שכר טרחת עורך דין והוצאות בסך 25 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully