וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד ירום הלוי לשוטר: "שקרן, אתה צריך ללבוש בגד ים ולא מדים"

מאת עמית בן-ארויה

12.8.2010 / 6:48

בלעדי הלוי, מבכירי עורכי הדין הפליליים, הורשע בבית הדין של הלשכה בעבירות משמעת. בהתנצלותו אמר כי לא התכוון לפגוע



>> עו"ד ירום הלוי, מבכירי עורכי הדין הפליליים בישראל, הורשע באחרונה בעבירות משמעתיות בגין מעשים הפוגעים בכבוד המקצוע והתנהגות שאינה הולמת את המקצוע. הלוי עלב בשוטר אותו חקר בחקירה נגדית במשפט פלילי. במסגרת הסדר טיעון שנערך בהליך המשמעתי, ספג הלוי נזיפה ושילם הוצאות ללשכה בסך 2,000 שקל.

בדצמבר 2008 ייצג הלוי לקוח בתיק של ניסיון דריסת שוטרים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, וחקר שוטר שהיה עד תביעה. לאחר שהשוטר השיב על כמה שאלות התפרץ הלוי כלפיו, ואמר: "אתה שקרן ואתה מבייש את המדים שלך. אתה סותר את עצמך. אתה צריך ללבוש בגד ים ולא מדים".



השופטת דפנה אבניאלי הפסיקה את הדיון ודרשה מהלוי להתנצל. הלוי סירב והמשיך לצעוק לעבר השוטר: "אתה שקרן". בעקבות זאת הורתה אבניאלי להוציא את הלוי מהאולם. לאחר מכן התנצל הלוי והמשיך ליטול חלק בדיון.



השוטר הגיש תלונה ללשכת עורכי הדין. בתגובתו ללשכה טען הלוי כי השוטר שיקר בבית המשפט: "במצח נחושה ועוז מעז כביכול לרחוץ בניקיון כפיו, להזיל דמעות תנין, לזעוק מרה בדבר פגיעה בשמו הטוב".



ללא כוונה לפגוע



הלוי, 49, הוא עורך דין זה 21 שנה, שהצליח להביא זיכויים רבים בעבירות חמורות, לרבות עבירות רצח. עם לקוחותיו נמנים שלום דומרני, שהוגדר ראש כנופיית פרדס כץ, יצחק (חישי) חדיף וריקו שירזי. באמצע שנות ה-90, כשהיה עורך דין צעיר, הסתבך עם בית המשפט. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב דאז, חיים אדר, הורה לשים את הלוי במעצר תוך כדי משפט, משום שהפריע לו לנהל את הדיון.



בגין התחצפות לשוטר, הואשם הלוי באפריל השנה בעבירות של אי מתן עזרה לבית משפט לעשות משפט, מעשים הפוגעים בכבוד המקצוע והתנהגות שאינה הולמת את המקצוע. ועד מחוז תל אביב של הלשכה והלוי הגיעו להסדר טיעון שלפיו תימחק עבירת ההפרעה לעשות משפט.



בעקבות המקרה האחרון שבו התפרץ כלפי השוטר, התנצל הלוי בדיון בבית הדין המשמעתי בפני השוטר, ואמר כי "לא היתה לי שום כוונה שהוא ייפגע". בפסק הדין קבע בית הדין כי התנצלותו נראית כנה. כמו כן צוין כי הענישה המוסכמת אליה הגיעו הצדדים נראית מחמירה מזו שראוי היה לפסוק במקרה זה, לנוכח ההתנצלות ונסיבות המקרה. עם זאת, נקבע כי "הענישה המוסכמת אינה בלתי סבירה באופן קיצוני שמצדיקה את התערבותנו במסגרת הסדר הטיעון". הלוי יוצג על ידי עו"ד נמרוד ליפסקר. ועדת האתיקה במחוז תל אביב של הלשכה יוצגה על ידי עו"ד עמוס ויצמן (בד"מ 46/10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully