וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: עובד בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה יהיה מסור יותר לעבודה

TheMarker

12.8.2010 / 6:48



>> אינטליגנציה שכלית בלבד לא מספיקה: עובד בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה יהיה מסור ושבע רצון יותר מהעבודה - כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת חיפה.

"ממצאי המחקר מראים כי עובדים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה הם נכס לארגון. לא ירחק היום שבו אינטליגנציה רגשית תהיה חלק מתהליכי המיון, ההכשרה וההדרכה של העובדים, ותהווה קריטריון מהותי להערכה ולקידום", אומרת ד"ר גלית מייזלר, שערכה את המחקר.



במחקר השתתפו 809 עובדים ומנהלים מארבעה ארגונים מהמגזר הציבורי והפרטי. המחקר בדק את השפעת האינטליגנציה הרגשית על מאפיינים של פוליטיקה ארגונית, דרכי התמודדות מול הממונים, התנהגות פורמלית ובלתי פורמלית, תחושת צדק, שחיקה ועוד.



מהממצאים עולה כי ככל שהאינטליגנציה הרגשית של העובדים היתה גבוהה יותר, כך עלו תפישת הצדק בארגון, שביעות הרצון בעבודה ורמת המחויבות של העובד כלפי הארגון. לעומת זאת, התנהגויות בלתי רצויות מבחינה ארגונית, כמו שחיקה בעבודה, כוונות עזיבה ונטיות להזנחה, ירדו ככל שרמת האינטליגנציה הרגשית של העובדים עלתה.



לדברי מייזלר, השפעת האינטליגנציה הרגשית לא הסתכמה בעיצוב עמדותיהם של העובדים בלבד, אלא השפיעה גם על היבטיה השונים של הפוליטיקה הארגונית. ראשית, עובדים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה העריכו את רמת הפוליטיקה הארגונית בארגון שלהם כנמוכה יותר בהשוואה לעובדים אחרים. שנית, עובדים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה הפגינו כישורים פוליטיים גבוהים יותר. "בנוסף, בהשוואה לעובדים בעלי אינטליגנציה רגשית נמוכה נטו בעלי האינטליגנציה הרגשית הגבוהה להשתמש פחות בטקטיקות השפעה כוחנית ויותר בטקטיקות השפעה מתונות בעת ניסיון השפעה על הממונה", סיכמה החוקרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully