וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר של בן-דב לא נהפכה לחברה הוגנת

אמיתי זיו

12.8.2010 / 6:48

רעשים בקו



>> בשיחות אישיות מודה אילן בן-דב כי יש בעיה של "הגינות" בשוק הסלולר הישראלי. החברה שבראשה הוא עומד היא היחידה שקוראת כבר שנים לביטול קנסות היציאה בענף התקשורת. באותן השיחות בן-דב נשמע נחוש לשנות את המודלים הקיימים ולהפוך את הענף להגון ושקוף יותר. בן-דב טוען כי הוא פותח את יומו בהתעדכנות על נטישות בחברה, והוא יזם עם כניסתו לתפקיד מהלך להקמת "פורום הגינות" בפרטנר.

מול זאת, בן דב גם נחוש להתפרנס. בינואר 2010 העלתה פרטנר את המחירים בטלפוניה הקווית שלה בעשרות אחוזים (10%-38%), כדי להפוך את הפעילות הזו לרווחית יותר, או מדויק יותר: הפסדית פחות. לפני כמה שבועות ייקרה פרטנר את חבילות הגלישה הסלולריות שלה ב-10%-50%, תוך שהיא מקטינה חלק מנפחי הגלישה ופוגעת בעיקר בלקוחות החבילות הקטנות.



כפי שנחשף ב-themarker לפני חודשיים, פרטנר הכניסה למערכות שלה תעריף חדש: "תשלום חודשי מינימלי" - שהוא מן תשלום כזה שמושת על לקוחות שאינם משוחחים בטלפון.



לפני ארבעה שבועות השיקה פרטנר ברעש ובצלצולים תוכנית תמחור חדשה תחת השם orange free. מדובר בתוכנית הכמעט יחידה בשוק התקשורת שאינה כוללת התחייבות מצד הלקוח או קנס יציאה. ואולם רמת הסיבוך של התוכנית, כמו גם התעריפים שלה, גורמים לה להיות לא אטרקטיבית, וככזאת היא אינה משנה כללי המשחק בשוק.



תוכנית orange free אינה הוגנת משום שהלקוח אינו יכול לדעת כמה הוא משלם על דקת שיחה ומשום שהמחיר ההתחלתי בה הוא 198 שקל בחודש, כאשר לקוח ממוצע בפרטנר משלם רק 145 שקל בחודש.



תוכנית orange free גם אינה הוגנת משום שהיא מאפשרת גלישה מחוץ לפורטל פרטנר של 5 מגה-בייט בלבד, ממש כמו לא לאפשר גלישה כלל. ובעיקר, תוכנית orange free אינה הוגנת משום שהיא מחייבת את הלקוח לרכוש מוצרים סלולריים שהוא אינו רוצה בהם בהכרח, כמו פאנטון ו-gps, אפילו אם מכשיר הסלולר של הלקוח אינו תומך ב-gps.



בן-דב הוא פילנתרופ אמיתי. הוא משקיע 150 מיליון שקל בפעילות מרפאות השיניים שלו לילדים נזקקים, הנקראת דרך הלוטוס, ואולם פרטנר שלו עדיין אינה צועדת בדרך הלוטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully