וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבי רביד תקבל מדש איפקס 120 אלף ש' לחודש

מאת נועם בר

12.8.2010 / 6:48

אבי באשר, נציגו של אלי ברקת בדירקטוריון דש איפקס: אם בית ההשקעות לא יגדל בהתאם ליעדים, מבנה ההנהלה הנוכחי, המונה שלושה מנכ"לים, יצטרך להשתנות משום שיהיה בזבזני



>> ההד התקשורתי בעקבות הוויכוח הציבורי על שכר הבכירים בחברות הציבוריות לא עשה רושם רב על אלי ברקת, בעל הבית החדש בבית ההשקעות דש איפקס. אתמול פורסמו תנאי העסקתה המתוכננים של יו"ר דש איפקס הנכנסת, גבי רביד, שמשמשת כבר שלושה חודשים כיו"ר דירקטוריון בית ההשקעות. רביד תקבל שכר של 120 אלף שקל בחודש צמוד למדד.

בכל תחילת שנה, אם תעמוד דש איפקס ביעד רווח שנקבע לה, תיהנה רביד מגידול של 5% בשכרה. היעד של דש איפקס ל-2011 הוא רווח מפעילות שוטפת של 130 מיליון שקל. לשם השוואה, דש איפקס סיים את 2009 ברווח לפני מס של 181 מיליון שקל ובנטרול רווחי נוסטרו ברווח תפעולי של 92 מיליון שקל.



עמידה ביעדי הרווח השנתיים של דש איפקס יזכו את רביד מיידית גם בבונוס שמן של לפחות חצי מיליון שקל, כשהבונוס המקסימלי שלו תהיה זכאית יהיה של מיליון שקל בשנה. ואולם זה לא הכל. לרביד מחכים בונוסים נוספים ואפילו גדולים יותר. אם רווחי דש איפקס יעלו על יעד הרווח שנקבע, תוכל רביד לקבל בונוס נוסף שיגיע עד 2 מיליון שקל בשנה. יעד הפעילות לשנה הנוכחית נקבע לרווח של 115 מיליון שקל מפעילות שוטפת. בנוסף, רביד תיהנה גם מהטבות סוציאליות שונות וכלי רכב בשווי של 350 אלף שקל.



"דירקטוריון החברה רשאי, לאחר אישור של ועדת הביקורת, לשנות את יעדי הרווח אם אירע גידול או קיטון חד-פעמי ברווחי החברה שלא מפעילותה השוטפת, או במקרה של שינוי מהותי בשוק ההון", נכתב בהודעת דש איפקס. פירוש הדבר הוא שבמקרה של שוק הון בעייתי, שיפגע ברווח של החברה, תוכל רביד ליהנות מעדכון כלפי מטה של יעד הרווח של בית ההשקעות.



רביד תהיה זכאית גם לאופציות על דש איפקס בהיקף של 2.5% מהחברה ובשווי של 10.9 מיליון שקל. ההבשלה של האופציות תיפרש על פני 4 שנים ומחיר המימוש יהיה של 26.49 שקל לאופציה, מחיר הגבוה ב-13% ממחיר המניה בבורסה נכון לפתיחת המסחר אתמול.



חבילת השכר השמנה שמקבלת רביד עשויה ללמד על התפקיד שלה בחברה. ברקת מצפה מרביד להיות יו"ר פעיל ומעורב. על כתפיה מוטלת משימה אסטרטגית להעלות את דש איפקס מבית השקעות לקבוצת פיננסים מובילה בישראל, שתתרחב לתחום הפנסיה, הביטוח ואולי אף לתחומים אחרים כמו תחום האשראי.



אבי באשר, נציגו של אלי ברקת בדירקטוריון דש איפקס, ציין אתמול כי "אם בית ההשקעות לא יגדל באופן לא אורגני בהתאם ליעדים המתוכננים, מבנה ההנהלה הנוכחי, המונה שלושה מנכ"לים, יצטרך להשתנות משום שיהיה בזבזני. יש חברות שקודם גדלות ואחר כך מביאות אנשים נוספים. אנחנו דואגים שהאנשים יהיו שם". על העובדה ששכרה של רביד גבוה משל המנכ"לים האחרים בחברה, אמר באשר כי למנכ"לים הקיימים הסכמי שכר ישנים התקפים לארבע שנים. כשתסתיים התקופה הסכמי השכר שלהם ייבחנו מחדש.



ברקת רואה בתפקידה של רביד תפקיד שונה לחלוטין מזה של המנכ"לים המשותפים, עידו נויברגר וויקטור שמריך. רביד תעסוק בניסיונות להרחיב את שטחי הפעולה של דש איפקס, ואילו שמריך ונויברגר יטפלו בהתפתחות של בית ההשקעות בפעילות הקיימת כבר.



נויברגר ושמריך הקימו את דש איפקס והם נדבך מרכזי בו. ללא היוזמה שלהם, כנראה גם לא היתה מתגבשת עסקת המכירה לברקת. נראה כי בשלב הזה ויתור על שניהם או אחד מהם בתפקיד המנכ"ל כמעט בלתי אפשרי לברקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully