וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: עשירי סין לא דיווחו לרשויות המס על הכנסות של 1.4 טריליון דולר

סוכנויות הידיעות

12.8.2010 / 11:07

עשירי המדינה אחראים ל-80% מההכנסות הבלתי מדווחות, לפי המחקר



משקי הבית בסין מעלימים הכנסות בסך 9.3 טריליון יואן (1.4 טריליון דולר), כשעשירי המדינה אחראים ל-80% מההכנסות הבלתי מדווחות – כך עולה ממחקר שפרסמה המרכז לרפורמה בסין, מכון מחקר עצמאי, עבור קרדיט סוויס.



ההכנסות הלא מדווחות, שלפי המחקר הן ברובן לא חוקיות, שוות ל-30% מהתמ"ג של סין. ההכנסה השנתית הממוצעת למשק בית בסין היא 32,154 יואן לפי המחקר, יותר מ-90% יותר מהנתונים הרשמיים עליהם מדווחת הממשלה.



לרוב ההכנסות השחורות במדינה אחריות לפי המחקר המשפחות העשירות ביותר. העשירון העליון של משקי הבית בסין נהנה מהכנסה ממוצעת של 139 אלף יואן בשנה, פי שלוש מהנתונים הרשמיים. החמישון העליון של משקי הבית בסין אחראים ל-81.3% מההכנסות הבלתי מדווחות. רובן, לפי המחקר, נובעות ממקורות כמו מתנות שמוענקות לבכירים בחתונות, רווחים ממכירת קרקעות ותשלומי שוחד.



לפי ממצאי המחקר, הפער בין עשירים לעניים בסין – הגדול ביותר בעולם – הוא רחב בהרבה מכפי שהנתונים הרשמיים מראים. ממשלת סין מנסה בשנים האחרונות לצמצם את הפערים החברתיים בסין, על רקע התפרעויות שאירעו במדינה ומאיימות לערער את שלטונה של המפלגה הקומוניסטית.



המחקר מזהיר כי התרחבות הפערים החברתיים עשויה להוביל לפגיעה חמורה בכלכלה הסינית. "ברגע שהממשלה תאוחד עם בעלי ההון, התחרות החופשית של כלכלת השוק תוחלף בשלטון של קפיטליזם למקורבים שיוביל להתרחבות בפערי ההכנסות ובחלוקת הרכוש, לירידה ביעילות ולסכסוכים חברתיים", נאמר בדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully