וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון שקועה עמוק במיתון: רשמה נסיגה של 1.5% בתמ"ג ברבעון השני

סוכנויות הידיעות

12.8.2010 / 13:45

בהשוואה לרבעון השני של 2009, נסוג התמ"ג של יוון ב-3.5% - מעבר לתחזיות



כלכלת יוון רשמה ברבעון שעבר צמיחה שלילית שביעית ברציפות ושיעור האבטלה עלה, בעוד שנמשכים מאמצי הקיצוצים על מנת לצמצם את הגירעון התקציבי.



התמ"ג של יוון נסוג ב-1.5% ברבעון השני לעומת הרבעון שקדם לו, כך דיווחה הלשכה ההלנית לסטטיסטיקה. הנסיגה היתה חדה מתחזיות אנליסטים, אשר העריכו כי תהיה בשיעור של 1.1%. לעומת הרבעון השני של 2009, נרשמה צמיחה שלילית של 3.5% בתמ"ג של יוון, מעל לתחזיות לנסיגה של 3.4%.



יוון שקועה בשנה שנייה של מיתון בעוד שהממשלה מנסה לרסן גירעון תקציבי שהגיע בשנה שעברה ל-13.6% מהתמ"ג, השני בגובהו מבין 27 מדינות האיחוד האירופי, אחרי אירלנד. בחודש מאי הבטיח ראש ממשלת יוון, יורגוס פפנדריאו, לנקוט בקיצוצים נוספים, צעדים שכללו הקפאות שכר והעלאת מע"מ ומסים על אלכוהול וטבק, וזאת כתנאי לחבילת סיוע מקרן המטבע הבינלאומית (imf) והאיחוד האירופי.



שיעור האבטלה ביוון עלה במאי ל-12% לעומת 11.9% בחודש אפריל - כך על פי דו"ח נפרד שפורסם היום. מדובר בשיעור האבטלה הגבוה ביותר מאז פברואר, אז נרשמה אבטלה של 12.1%. כלכלנים צפו כי שיעור האבטלה יסתכם ב-11.6%.



עם זאת, נציגי קרן המטבע והאיחוד האירופי שביקרו באחרונה ביוון הביעו שביעות רצון מהתקדמות צעדי הצנע. שר האוצר היווני, יורגוס פפקנוסטנטינו, אמר בחודש שעבר כי תחזית לצמיחה שלילית של 4% השנה היא "פסימית מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully