וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחם ארז קיבלה צו להקפאת הליכים נגדה למשך 21 ימים

הילה רז

12.8.2010 / 14:42

עו"ד אמיר פלמר מונה לנאמן במשך תקופת הקפאת ההליכים; חובות הרשת - 12.4 מיליון שקל



השופט אילן שילה מבית המשפט המחוזי מרכז הוציא היום צו הקפאת הליכים ללחם ארז למשך 21 ימים. השופט מינה את עו"ד אמיר פלמר כנאמן במשך תקופת הקפאת ההליכים, שיהיה בסמכותו לחתום בשם החברה על הוצאותיה הכספיות לאחר אישור בית המשפט. פלמר יהיה אחראי על הניהול השוטף והניהול הפיננסי של לחם ארז.



השבוע פנתה לחם ארז לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים ולמינוי נאמן - במטרה להמשיך להפעיל את הרשת כעסק חי במהלך ההקפאה. הרשת המיוצגת על ידי משרד עו"ד שלמה נס ושות', ביקשה מבית המשפט פסק זמן שיאפשר לה למצוא משקיע שירכוש את הרשת.



לחם ארז, שבבעלות גיורא נפתלי, מונה כיום 16 סניפים - שלושה בבעלותה והיתר מופעלים בזכיינות. לחברה 85 עובדים, מתוכם 35 עובדים במפעל הייצור ובמשרדים בנתניה ו-50 עובדים בסניפים שבבעלות הרשת. 90 עובדים נוספים מועסקים על ידי זכייני הרשת. חובות הרשת מסתכמים ב-12.4 מיליון שקל. מתוכם 5.7 מיליון שקל לבנק הפועלים, כ-925 אלף שקל לבנק לאומי, כ-1.47 מיליון שקל לעובדים ולרשויות המס ו-3.85 מיליון לנושים בלתי מבוטחים כמו ספקים.



בשנים האחרונות סבלה לחם ארז ממשבר ניהולי, כשהמנכ"ל ניר סגל שהחזיק ב-10% מהרשת, פוטר על ידי נפתלי לאחר שמונה חודשים בלבד בתפקיד. מאז הוחלפו מנכ"לים נוספים של הרשת והיא סבלה מהפסדים של יותר מ-10 מיליון שקל. בשנתיים האחרונות נסגרו 10 סניפים שלה.



לחם ארז הוקמה על ידי ארז קומורובסקי ואילן רום ב-1996. קומורובסקי מכר את חלקו ב-2007 והוא אינו מעורב כיום בלחם ארז. ב-2004 נכנס גיורא נפתלי, מבעלי מי עדן (12.4%), כמשקיע ברשת וקיבל 50% מהמניות לאחר שהיא נקלעה לקשיים. גיורא נפתלי הוא אחיו של רוני נפתלי, בעל השליטה במי עדן המחזיק ביותר מ-44%.



ב-2004 נכנס כשותף לרשת גם פרופ' חיים בן שחר, שמחזיק עד היום ב-10% מהחברה. ב-2007 הגדיל נפתלי את חלקו ל-70% כשרכש 20% מאילן רום. כיום הוא מחזיק ב-90% מהרשת. שנים של חיפוש אחר קונה במשך השנים התקיימו כמה משאים ומתנים לרכישת לחם ארז, שלא הבשילו לכדי עסקה. לחם ארז הודיעה כי אין בכוונתה לפטר עובדים במהלך ההקפאה וכי משכורות יולי ואוגוסט נלקחו בחשבון מימון תוכנית ההפעלה. עוד נמסר כי הנושה הגדול והמבוטח ביותר שלה, בנק הפועלים, הסכים למתן צו הקפאת הליכים לרשת. הבנק ונפתלי נתנו את הסכמתם העקרונית להעמדת מימון של עד 700 אלף שקלים בחלקים שווים יחדיו, למימון הפעלת ההקפאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully