וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך מינתה מפרק זמני לזכיינית סבארו: "מצב החברה בכי רע"

הילה רז

12.8.2010 / 15:39

הזכיינית טקדן לא פרעה חוב בסך של כ-750 אלף שקל וצ'קים לטמפו



השופטת ורדה אלשיך מבית המשפט המחוזי בתל אביב מינתה מפרק זמני לחברת טקדן, הזכיינית הישראלית של רשת המזון סבארו, שבבעלות איש העסקים דני ורנר. השופטת כותבת בהחלטתה כי "הבקשה ומסמכים שצורפו לה מגלים תמונה עגומה של חברה המתקרבת במהירות לסוף דרכה. מצב החברה בכי רע".



השופטת מינתה את עו"ד רמי קוגן למפרק זמני והסמיכה אותו לנהל ולתפוס את נכסי החברה, להפעיל את החברה כעסק חי כדי לשמור על המוניטין של החברה, במידה וקיים ולאחר מספר ימים לבצע הערכת מצב כלכלית, אם יש כדאיות בהמשך הפעלתה. קוגן נדרש להגיש לבית המשפט דו"ח על פעולותיו תוך 14 ימים.



השבוע הגישה חברת טמפו בקשה בהולה למינוי מפרק זמני לטקדן לאחר שלא פרעה חוב בסך של כ-750 אלף שקל וצ'קים שנתנה חזרו בהיעדר כיסוי. טמפו מציינת כי קיים קיטון של 40% במספר המועסקים בטקדן וחשבון הבנק שלה החברה מעוקל. טמפו חוששת כי הנכס העיקרי של טקדן, המותג "סבארו" מצוי בסכנה לאור דרישת חברת סבארו העולמית לביטול ההסכם לשימוש במותג וכן לפיצוי כספי בסך כולל של כ-400 אלף דולר.



לטקדן כ-20 סניפים שכולם, מלבד שלושה, מופעלים על ידי זכייני משנה ישראלים. לפני כמה שבועות קיבלו זכייני המשנה מכתב מבעלי סבארו בארה"ב, שבו סיפרו על הסכסוך שלהם עם טקדן: בשלוש השנים האחרונות, כך טענו, לא עמדו ורנר ושותפיו בהסכמים עם הרשת האמריקאית. בין השאר, הם לא פתחו מספיק סניפים של סבארו ולא שילמו לאמריקאים כספי תמלוגים בסך 300 אלף דולר. לכן, כך הסבירו האמריקאים, הם הגישו תביעה נגד טקדן בבית המשפט בניו יורק, ותבעו מורנר ומשותפיו לסגור את סניפי סבארו בישראל. טמפו מציינת בבקשת הפירוק שהגישה כי ככל הידוע לה, 17 זכיינים ממאנים מזה תקופה ארוכה לשלם לטקדן דמי זכיינות חודשיים בשל הסכסוך עם סבארו העולמית. טמפו מוסיפה כי שתי מסעדות סבארו שהופעלו על ידי טקדן בקריון ובירושלים נסגרו, והשלישית בקניון רמת אביב הוברחה לידי צד שלישי.



דני ורנר המחזיק בטקדן, הוא גם הבעלים ביחד עם שותפיו ברשת קופי בין אשר סגרה את סניפיה בארץ לאחר שהרשת העולמית הורתה לה כך. קופי בין העולמית נקטה בצעד מכיוון שלטענתה, הזכיינית בישראל לא העבירה לה דיווחים על הנעשה ברשת ועל ההכנסות ודיווחים נוספים שהיה עליה להגיש לפי הסכמים בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully