וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאבקים בענקית החיפוש: סוכנות הידיעות הסינית תקים מנוע חיפוש מתחרה לגוגל

סוכנויות הידיעות

12.8.2010 / 16:39

סינחואה תקים את מנוע החיפוש בשיתוף עם צ'יינה מובייל, חברת הסלולר הגדולה בעולם



סוכנות הידיעות הסינית סינחואה, הנמצאת בשליטתה של ממשלת סין, הודיעה היום כי תקים מנוע חיפוש חדש יחד עם ענקית הסלולר הסינית צ'יינה מובייל. מנוע החיפוש החדש יהווה מתחרה נוסף עבור גוגל, שסגרה את הגירסה הסינית של מנוע החיפוש שלה מוקדם יותר השנה.



סינחואה הודיעה היום כי העבודה על מנוע החיפוש החדש הגיע לשלב מתקדם, אך לא ציינה האם הוא מיועד עבור השוק הסיני או עבור השוק העולמי והאם תיכנס גם לשוק החיפושים באינטרנט הסלולרי, הצומח במהירות סין.



גוגל סגרה בחודש מארס את מנוע החיפוש הסיני שלה, לאחר שסירבה לשתף פעולה עם הצנזורה שמפעילות הרשויות בסין על תוצאות החיפוש - מהלך שהוביל אנליסטים להעריך כי יחזק את מתחריה המקומיים של החברה. שוק האינטרנט הסיני נחשב לגדול בעולם עם 420 מיליון גולשים, והתחרות בין מנועי החיפוש במדינה צמודה בהרבה מאשר במדינות אחרות.



הנתח של גוגל בשוק החיפושים המקוונים בסין נפל ברבעון של 2010 ל-24.2% - לעומת 30.9% ברבעון הרביעי של 2009, לפי נתוני חברת המחקר אנליסיס אינטרנשיונל. מנוע החיפוש הסיני באידו, המתחרה הגדול של גוגל במדינה, מחזיק בנתח של 64%-70% משוק החיפושים המקוונים המקומי. בשוק החיפוש בסלולר, הנתח של גוגל עמד על 12.3% ברבעון הראשון - לעומת 34.3% לבאידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully