וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעות האבטלה בארה"ב בשיא של 6 חודשים; ריבית המשכנתאות בשפל של 40 שנה

סוכנויות הידיעות

12.8.2010 / 17:44

מחירי היבוא לארה"ב עלו בראשונה זה 3 חודשים, אם כי בשיעור מתון מהצפוי



מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב עלה במפתיע בשבוע שעבר לשיא של שישה חודשים, מחירי היבוא לארה"ב עלו בראשונה זה שלושה חודשים, והריבית על המשכנתאות בארה"ב נפלה לשפל של לפחות ארבעה עשורים, לפי נתונים שפורסמו היום בארה"ב.



מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב עלה בשבוע שעבר ב-2,000 ל-484 אלף - הרמה הגבוהה ביותר מאז אמצע חודש פברואר, כך מסר היום משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו ירידה במספר התביעות השבועי לרמה של 465 אלף. נתוני השבוע הקודם תוקנו כלפי מעלה מ-479 אלף ל-482 אלף תביעות ראשונות.



משרד העבודה האמריקאי מסר היום בנוסף, כי מחירי היבוא לארה"ב עלו ביולי - בראשונה מזה שלושה חודשים, אם כי בשיעור מתון מהצפוי. מחירי היבוא עלו ב-0.2% בחודש שעבר, לאחר ירידה של 1.3% ביוני ולעומת תחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.3%. מחירי היצוא מארה"ב ירדו ב-0.2% ביולי, בהמשך לירידה של 0.7% ביוני.



עוד בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: הריבית על המשכנתאות בארה"ב נפלה לרמתה הנמוכה ביותר זה לפחות 40 שנה, כך מסרה היום ענקית המשכנתאות פרדי מאק. הריבית על המשכנתאות ל-30 שנה, הנחשבת למשכנתא הסטנדרטית בארה"ב, ירדה בשבוע החולף לרמה של 4.44% - הרמה הנמוכה ביותר מאז החלה פרדי מאק לפרסם נתון זה בשנת 1971 - לעומת 4.49% בשבוע הקודם. בשבוע המקביל בשנה שעברה היתה הריבית ברמה של 5.29%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully