וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ק.א.ל נמכרה לחברת כנפי חגי בשליטת עופר גלבוע וירום אורן עבור 9 מיליון דולר

עמירם כהן

12.8.2010 / 19:11

היו"ר החדש: עופר גלבוע; לאחרונה רכשה החברה מטוס מטען שלישי ב-3.5 מיליון דולר



הליך מכירת ק.א.ל לחברת כנפי חגי, שבשליטת קבוצת עופר גלבוע וירום אורן, הסתיים היום לאחר שהרוכשים העבירו לבעלי המניות: תנועות המושבים, התנועות הקיבוציות מועצת הצמחים ואיכרי המושבה 9 מיליון דולר. את הליך המכירה שהיה מסובך ורווי משברים, ליוו רוה"ח אודי לויצקי והילה פישר ממשרד bdo זיו האפט.



ק.א.ל מחזיקה בשני מטוסי מטען, אך לא ברור האם הם שמישים. לאחרונה רכשה החברה מטוס מטען שלישי ב-3.5 מיליון דולר. לאחר שרשמה הפסדים במשבר הכלכלי של 2008, שבה ק.א.ל להציג רווחיות. במהלך יולי האחרון, שינעה החברה מטענים ב-4,155 טונה - גידול של 9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והיא מחזיקה כיום בנתח שוק של 36% מענף הטסת המטענים. במהלך 7 החודשים הראשונים של 2010 שינעה ק.א.ל 33.538 טון מטען - גידול של 7.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.



גורמים במגזר החקלאי מסרו כי היו"ר החדש של ק.א.ל יהיה עופר גלבוע שיחליף בתפקיד את היו"ר הנוכחי, מזכ"ל תנועת המושבים, איתן בן דוד, וכי עדיין לא פורסם האם בן דוד המכהן גם כמנכ"ל ק.א.ל ימשיך בתפקידו.



מניתוח התמורות בעסקה מתברר כי התמורה הכוללת לבעלי המניות תהיה 34.7 מיליון שקל (לפי שער 3.8 שקל לדולר). כדמי ניהול תקבל החברה ניר שיתופי 6 מיליון שקל, החברה הבת, לאקס, המנהלת את מסוף המטענים של ק.א.ל בבלגיה תקבל 2 מיליון שקל, תנועת המושבים תקבל 3.4 מיליון שקל החזר הלוואה והתנועות המושביות (תנועת המושבים, העובד הציוני ואיכרי המושבה) 14.9 מיליון שקל. מועצת הצמחים תקבל 3 מיליון שקל והתנועות הקיבוציות 5.4 מיליון שקל.



לדברי המקורות, לא ניתן לחלק את התמורות לבעלי המניות כדוידנד, מאחר שמדובר בהפסד הון ראילי של כמה עשרות מיליוני שקלים לניר שיתופי, שהחזיקה את המניות עבור תנועות ההתיישבות והיא גם נמצא בבעלותן. לא ניתן היה לקבל אישור לנתונים הללו מניר שיתופי מק.א.ל ומרוה"ח אשר ליוו את המכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully