וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם להאמין ליועצי ההשקעות הפרטיים?

אתי אפללו

12.8.2010 / 20:36

יו"ר ועד העובדים בבנק הבינלאומי אמר כי הבנק מחייב את יועצי ההשקעות הנותנים שירות ללקוחות במכסות של עסקות לביצוע. הדבר עלול להפר את חובת האמון של היועצים כלפי לקוחות הבנק

הדיונים הארוכים בוועדת הכספים על הצעת החוק לאכיפה מנהלית של ראש רשות ניירות ערך פרופ' זוהר גושן, קיבלו היום (חמישי) תפנית מעניינת: במהלך הדיון תהה יו"ר ועד העובדים בבינלאומי, חנוך לבנה, לגבי השלכות החקיקה על עובדי הבינלאומי, וטען אגב כי הבנק הבינלאומי מחייב את יועצי ההשקעות הנותנים שירות ללקוחות, במכסות של נפח פעילות המועבר לברוקראז'.

אם אכן יש ממש בטענתו של לבנה, הרי שיש בכך פגם, שכן ליועץ ההשקעות חובת אמון בראש ובראשונה כלפי הלקוחות שלו. יועץ שחייב בהעברת מכסת מינימום של פעילות לברוקראז' עלול לשכנע את הלקוחות לבצע עסקאות אף אם הדבר מנוגד לאינטרס שלהם. הסכנה בהנחיה זו הינה כי הוא יעדיף את האינטרס הכספי של הבנק ולא את האינטרס של הלקוח.

החוק לאכיפה מנהלית צפוי להעינק סמכות לרשות ני"ע לטיל קנסות על יועצי ההשקעות. כיום הסמכות העיקרית הנמצאת בידיה היא לפתוח בחקירה פלילית בלבד. יו"ר הרשות, פרופ' זוהר גושן שנכח בדיון היום, קיבל מהעובד מסמך בנוגע לעניין, אותו הרשות צפויה לבדוק.

בבינלאומי מייחסים את התבטאותו של יו"ר הוועד לקרב שמנהלים העובדים מול הנהלת הבנק, במסגרת סכסוך העבודה ביניהם. "צריך לזכור שאנו על רקע של סכסוך עבודה ואנו מניחים כי זו חלק מהתנהלות הוועד. ליבנה אינו עוסק בעבודה בנקאית, אינו עובד בסניפים וכמובן שאינו יועץ השקעות. הוא אינו מכיר את העבודה בשטח", ציינו בבינלאומי. "הבנק אינו מודד את יועציו על פי הכנסות מברוקראז'. לבנק מתודולוגיית ייעוץ מובנית וברורה, התואמת את הנחיות רשות ני"ע, ומאפשרת להעלות את רמת השירות ולהעניק ייעוץ אפקטיבי ללקוחות. מתודולוגיה זו הוצגה בפני הרשות וידועה לה".

כחלק מסכסוך העבודה המתנהל בבנק מזה מספר חודשים, עובדי הבינלאומי דורשים תוספות לתנאי שכרם, ובעיקר קובלים על הבונוס הנמוך שקיבלו בשנת 2009. לאחר שלא הגיעו להסכמות עם ההנהלה, ועדי העובדים השביתו את הבנק בתחילת חודש יולי ל-12 ימים. השביתה הסתיימה רק לאחר שיו"ר ההסתדרות עופר עיני התערב בסכסוך. בימים אלו מנהל עיני משא ומתן עם הנהלת הבינלאומי על מנת להגיע להסדר, אולם הצדדים טרם מצאו את עמק השווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully