וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונה מפרק זמני לסבארו ישראל

מאת הילה רז ועדי דברת-מזריץ

13.8.2010 / 7:09

טמפו הגישה בקשה למינוי מפרק זמני לזכיינית הרשת, חברת טקדן שבה שותף דני ורנר, לאחר שלא פרעה חוב לטמפו וצ'קים שנתנה חזרו. ורנר גם שותף בזכיינית קופי בין בישראל, שנדרשת לסגור את סניפיה



>> השופטת ורדה אלשיך מבית המשפט המחוזי בתל אביב מינתה מפרק זמני לחברת טקדן, הזכיינית הישראלית של רשת המזון סבארו, שבה שותפים, בין היתר, דני ורנר ודני הרשקוביץ. השופטת כתבה בהחלטתה כי "הבקשה ומסמכים שצורפו לה מגלים תמונה עגומה של חברה המתקרבת במהירות לסוף דרכה. מצב החברה בכי רע". ורנר והרשקוביץ שותפים גם בסיטי פוד, זכיינית רשת קופי בין בישראל.

השופטת מינתה את עו"ד רמי קוגן למפרק זמני של טקדן והסמיכה אותו לנהל ולתפוס את נכסי החברה, להפעיל את החברה כעסק חי כדי לשמור על המוניטין של החברה, ולאחר כמה ימים לבצע הערכת מצב כלכלית כדי לבחון אם יש כדאיות בהמשך הפעלתה. קוגן נדרש להגיש לבית המשפט דו"ח על פעולותיו תוך 14 ימים.



לטקדן כ-20 סניפים שכולם, מלבד שלושה, מופעלים על ידי זכייני משנה ישראלים. לפני כמה שבועות קיבלו זכייני המשנה מכתב מסבארו העולמית, שבו סיפרו על הסכסוך שלהם עם טקדן. בשלוש השנים האחרונות, כך טענו, לא עמדו ורנר ושותפיו בהסכמים עם הרשת האמריקאית. לכן הם הגישו תביעה נגד טקדן בבית המשפט בניו יורק, ותבעו מוורנר ומשותפיו לסגור את סניפי סבארו בישראל.



השבוע הגישה חברת טמפו בקשה בהולה למינוי מפרק זמני לטקדן לאחר שלא פרעה חוב בסך של כ-750 אלף שקל וצ'קים שנתנה חזרו בהיעדר כיסוי. טמפו מציינת כי קיים קיטון של 40% במספר המועסקים בטקדן וחשבון הבנק של החברה מעוקל. טמפו חוששת כי הנכס העיקרי של טקדן, המותג סבארו מצוי בסכנה לאור דרישת חברת סבארו העולמית לביטול ההסכם לשימוש במותג.



השתלשלות האירועים במקרה של סבארו מזכירה את המקרה של קופי בין: רשת קופי בין העולמית הודיעה במכתב ששלחה לסיטי פוד כי עליה לסגור את 14 סניפי הרשת. לטענת החברה העולמית, קופי בין ישראל אחראית לשורת הפרות קיצוניות של ההסכם עמה, בינתיים סיטי פוד לא סגרה את הסניפים וקופי בין העולמית מנהלת מו"מ להעביר את הזיכיון לגורם אחר.



מעו"ד אהוד גינדס, בא כוחו של דני ורנר נמסר כי "דני ורנר איננו בעל השליטה בטקדן ולא ניהל אותה ובכל זאת הוא משקיע משאבים ומאמצים גדולים כדי לסייע לטקדן לפתור את הבעיה אליה היא נקלעה".



מהנהלת טקדן נמסר בתגובה כי "טמפו בעצמה כתבה בבקשה שהגישה לבית המשפט כי טקדן, בסיוע של דני ורנר, פועלת כדי להגיע להסדר מוסכם. החברה מנסה להגיע לפתרון בהקדם האפשרי ולהימנע מעימותים אפשריים.



"יש לציין כי טקדן אינה מפעילה סניפים בהפעלה עצמית וכל סניפי הרשת פועלים על ידי זכייני משנה - כך שההוצאות התפעוליות שלה זניחות ביחס להכנסותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully