וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר של האו"ם: שיא של 13% באבטלת צעירים בעולם ב-2009

ניו יורק טיימס

13.8.2010 / 7:09

כלכלן בארגון: "מעולם לא היתה עלייה כה חדה באבטלה בקרב בני 15-24"; האו"ם מזהיר כי הצעירים מתייאשים מחיפושי עבודה



>> האבטלה בקרב צעירים בעולם עלתה לשיא חדש וצפויה להמשיך ולטפס השנה, כך אמר אתמול ארגון העבודה הבינלאומי, גוף של האו"ם, שהזהיר מפני "דור אבוד" של צעירים אשר מתייאשים מחיפוש עבודה.



הארגון אמר כי מתוך 620 מיליון צעירים בעולם בגילאי 15-24 השייכים לכוח העבודה, 81 מיליון היו מובטלים בסוף 2009 - הרמה הגבוהה ביותר שנרשמה בשני עשורים שבהם עוקב הארגון אחר הנתון. שיעור האבטלה בקרב הצעירים עלה ל-13% ב-2009 לעומת 11.9% ב-2007.

"מעולם לא היתה עלייה בסדר גודל כזה, מאז שהתחלנו לאסוף את הנתונים", אמר סטיבן קפסוס, כלכלן בארגון. הארגון צופה כי האבטלה בקרב צעירים צפויה להמשיך לעלות, ולהגיע ל-13.1% ב-2010 בשל הימשכות השפעות המיתון. ב-2011 צופים בארגון כי האבטלה תרד ל-12.7%.



הדו"ח של ארגון העבודה העולמי מצא כי האבטלה פגעה בצעירים באופן קשה מאשר במבוגרים, במהלך המשבר הכלכלי שמדינות רבות עדיין מתקשות לצאת ממנו, וכי התאוששות שוק העבודה קשה יותר עבור צעירים. המשבר הכלכלי הורגש גם בירידה בשעות העבודה ובקיצוצי שכר למועסקים.



צעירים במדינות מתפתחות מהווים 90% מהאוכלוסיה הצעירה בעולם, והם החשופים ביותר לאבטלה ולעוני, לפי דו"ח האו"ם.



כותבי המחקר הדגישו שחינוך הגון וכישורים הולמים כיום כבר אינם פותחים דלתות בפני צעירים בשוק העבודה באותה מידה שעשו בעבר, בעוד שתנאי השכר והעבודה לאלה שמצאו עבודה הידרדרו, והותירו "צלקות קבועות". "הם עושים את כל הדברים הנכונים והדלתות נסגרות בפניהם", אמרה שרה אלדר, מחברת המחקר, לעיתונאים.



"עובדים צעירים הם מנוע הפיתוח הכלכלי", אמר מזכ"ל הארגון, חואן סומאוויה. "לוותר על הפוטנציאל הזה יהיה בזבוז כלכלי ועלול להפחית את היציבות החברתית", הוסיף.



לנשים צעירות קשה יותר למצוא עבודה מאשר לגברים, על פי ממצאי הדו"ח. שיעור האבטלה בקרב הצעירות בעולם היה 13.2% ב-2009 בהשוואה לאבטלה של 12.9% בקרב גברים צעירים. הפער, של 0.3%, נשאר זהה לפער שנרשם ב-2007.



במדינות אירופה שעדיין נמצאות בקשיים, כמו בריטניה וספרד, צעירים רבים התייאשו מחיפוש עבודה, לפי הדו"ח. "מצב זה עלול ליצור ?דור אבוד', המורכב מצעירים אשר יצאו משוק העבודה, ואיבדו תקווה לכך שיצליחו לפרנס את עצמם", אמר הארגון.



הדו"ח בחן את שוקי העבודה בגרמניה, בריטניה ואסטוניה, ומצא שגרמניה היתה המדינה המצליחה ביותר בהורדת שיעור האבטלה של הצעירים לטווח ארוך. בספרד ובבריטניה, העלייה באבטלה היתה בולטת במיוחד בקרב בעלי רמת השכלה נמוכה.



מבין מדינות אירופה, באסטוניה, לטביה, ליטא וספרד, סבלו הצעירים באופן הקשה ביותר מהאבטלה. בארה"ב, עלה שיעור האבטלה בקרב הצעירים ב-8% ל-18% בשנה שעברה.



152 מיליון צעירים, שהם כרבע מהצעירים שעובדים בעולם, היו מועסקים אך חיו בעוני והתקיימו מ-1.25 דולר ליום ב-2008, כך לפי הדו"ח.



דו"ח של יורוסטאט, לשכת הסטטיסטיקה של גוש היורו, הראה כי בספרד שיעור האבטלה בקרב בני 25 ומטה היה 40.5% במאי. מדובר בשיעור האבטלה הגבוה ביותר בין מדינות האיחוד האירופי, הרבה מעל ל-9.4% שנרשמו באותו חודש בגרמניה, ו-19.7% בבריטניה.



בדו"ח האיץ הארגון בממשלות להמשיך ולתמוך בתעסוקת הצעירים, למרות הקיצוצים בהוצאות הציבוריות, בעקבות המשבר. אלדר הזהירה כי עלולות להיות "השלכות חמורות ביותר" עבור הצעירים, אם התמריצים לכלכלות ייפסקו מוקדם מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully