וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לב לבייב מחפש דרך לקבל מזומנים - בלי למכור נכסים

מאת מיכאל רוכוורגר

13.8.2010 / 7:09

אפריקה מציעה: עסקת בעלי עניין שבה אפריקה מגורים תימכר לדניה סיבוס; אלון גלזר: לא קיימת בעסקה סינרגיה משמעותית בעבור דניה



>> כשלא מצליחים להציף את הערך שרוצים מחוץ לבית, עדיף למכור את הנכס בתוך הבית ולנסות לקבל בעבורו מחיר גבוה יותר - כך נראית עסקת בעלי העניין שמעוניינת לבצע אפריקה ישראל שבה היא מנסה למכור את חברת אפריקה מגורים שבשליטתה הישירה לחברת דניה סיבוס, הנמצאת גם היא בשליטתה.



בתקופה האחרונה ניהלה אפריקה בלא הצלחה מגעים עם גופים שונים, בהם גינדי החזקות, תדהר, לוינשטיין ועופר השקעות, למכירת השליטה באפריקה מגורים (74.5%). המגעים לא צלחו ולא בטוח שהזמן פועל לטובת אפריקה. נכון להיום, אפריקה מגורים נסחרת לפי שווי שוק של כ-700 מיליון שקל, כשבעבר נוהלו מגעים למכירתה לפי שווי חברה של 0.9-1.0 מיליארד שקל.

לפי הערכות, אפריקה תנסה להשלים את העסקה לפי שווי דומה, כמיליארד שקל, מה שיזרים לה כ-750 מיליון שקל שישמשו אותה לפירעון של רוב החוב לטווח קצר, בהיקף של כמיליארד שקל, שהנפיקה כחלק מהסדר החוב שביצעה. חוב שיעמוד לפירעון במאי 2012.



אם בעלי המניות יאשרו את העסקה, בשלב הבא יבחנו למזג את אפריקה מגורים לתוך דניה סיבוס ולמחוק את אפריקה מגורים מהבורסה.



מי שאמורה לקנות את אפריקה מגורים ולהזרים את הכסף לאפריקה השקעות היא חברת הנדל"ן דניה סיבוס. נכון לסוף יוני 2010, היו בקופתה של דניה מזומנים בשווי של כ-360 מיליון שקל, שלא יספיקו לה כדי לממן את רכישת אפריקה מגורים.



דניה סיבוס מקיימת שיחות עם בנקים ישראליים, בהם לאומי, בניסיון לקבל מימון לעסקה. במקביל, החברה מנהלת מגעים למכירת חלק או מלוא זכויותיה בכביש 431, ששוויו מוערך ב-400 מיליון שקל. העסקה תצטרך לקבל אישור של שליש מבעלי המניות של דניה, שאינם בעלי עניין אישי בעסקה.



את מימון החוב אמורה דניה לשרת מתוך התזרים שלה, הנאמד בכמה עשרות מיליוני שקלים מדי שנה, וכן בדיווידנדים מאפריקה מגורים. נכון לסוף יוני 2010, היו בקופתה של אפריקה מגורים מזומנים ושווי מזומנים בסך כ-300 מיליון שקל. לחברה אין חובות לבעלי האג"ח, אלא רק אשראי בנקאי לצורך ליווי פרויקטים.



נכון להיום מחזיקה אפריקה ישראל בכ-73.3% מדניה סיבוס, הציבור מחזיק בכ-19% וקופות הגמל ופוליסות משתתפות ברווחים של כלל ביטוח מקבוצת אי.די.בי מחזיקות בכ-7.5% מהחברה. דירקטוריון דניה סיבוס הסמיך את הדירקטורים החיצוניים להשתמש במעריכי שווי חיצוניים לבדיקת העסקה.



אלון גלזר, סמנכ"ל מחקר בלידר שוקי הון, אמר אתמול: "קשה להעריך את המשמעות של העסקה כל עוד לא יודעים את השווי שלפיו היא מבוצעת. מדובר בצעד חיובי בעבור אפריקה. גם השארת האחזקה באפריקה מגורים בידיה וגם קבלת מזומן שיעזור לה בתשלום החוב הקצר. אפריקה תשאף להגיע למחיר הגבוה ביותר.



"ביחד עם מכירה צפויה של אחזקת אפריקה בכביש 6 הדבר יאפשר את תשלום החוב הקצר. לגבי החוב הארוך, אין השפעה רבה והוא עדיין תלוי בהתפתחויות העתידיות באפריקה, בעיקר ברוסיה ובארה"ב.



"לגבי אפריקה מגורים, אנחנו למדים כי לא הגיעו הצעות מספיק אטרקטיביות לרכישתה, ובנוסף אנחנו לא בטוחים שהיא תיהנה מהמיזוג בין שתי החברות. לגבי דניה, הערכתנו היא שלא קיימת סינרגיה משמעותית; בנוסף, יש להמתין ולראות עד כמה גבוה יהיה המחיר שבו תרכוש דניה את אפריקה מגורים", מפרט גלזר.



איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל: "מהלך זה יספק לדניה סיבוס, לצד פעילות הבנייה הנוכחית, גם פלטפורמה יזמית מוכחת ומוצלחת בתחום הנדל"ן למגורים בישראל. אפריקה ישראל מאמינה כי האחזקה בשתי החברות, כחברות אם ובת, עדיפה על פני המצב הקיים - חברות אחיות שלא נהנות מהסינרגיה של הפעילות המשותפת. אנחנו מוצאים היגיון מבחינת אפריקה ברצון לשמור את אפריקה מגורים בידיה. בסופו של דבר, מימוש אחזקות פוגע בפוטנציאל העתידי של החברה".



גלזר הביע הסתייגות מהסינרגיה הצפויה: "לדעתנו, לא צריך להיות כמעט הבדל בין המצב כיום למצב העתידי, ואם כיום קיימים מקרים שבהם לאפריקה מגורים עדיף להתקשר עם גופים אחרים הדבר לא צריך להשתנות כתוצאה מהרכישה או ממיזוג עתידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully