וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שושנת הרוחות של משפחת לוי

אייל הנדלר ,

13.8.2010 / 7:41

סיפור מהחיים



>> לאדם מהצד הסיפור יישמע דמיוני. יום אחד הגיעו למשרד המכירות ב"משכנות האומה" בירושלים, בני זוג בגיל העמידה, שרה ומשה לוי (שמות בדויים). בני הזוג הם ירושלמים ותיקים מטלביה שרצו לשדרג את איכות חייהם. לקח להם חמש דקות בדיוק לבחור דירה בת 4 חדרים בקומה גבוהה, לשלם מקדמה וללחוץ יד עם איש המכירות. זה היה, לכאורה, משא ומתן קל מאין כמותו. תוך דקות ספורות בחרו בני הזוג לוי את הדירה הרצויה להם - דירה עם נוף, קומפקטית ונוחה עם מפלס אחד.

למחרת התחיל הבאלגן. בתשע בבוקר, בעודי בדרך למשרד, התקשר אלי איש המכירות כשברקע נשמעות צעקות, ומספר לי שבני הזוג לוי הגיעו אליו, תוך כדי שהם צועקים זה על זו, כשכל אחד מושך אותו לצד שלו ומנסה לשכנע אותו בצדקתו. שרה רצתה רק דירה הפונה לכיוון דרום-מזרח, כי יש משם נוף מדהים לירושלים ורוחות חמות מכיוון ים המלח. משה לעומתה, רצה רק דירה הפונה לצפון-מערב, בגלל הנוף לבנייני האומה, הרוחות הצפוניות מערביות והאפשרות לראות את השקיעה מהמרפסת.



ניסיתי לברר עם איש המכירות מה בדיוק קרה, ואיך עסקה פשוטה לכאורה נהפכה לריב חסר פשר בין הרוכשים. מתברר שבני הזוג ביקשו לשריין להם אופציה לשתי דירות, כל אחת בכיוון הפוך, ולאחר מכן, כשחזרו הביתה, גילו שכל אחד רוצה את הדירה שבן זוגו לא חפץ בה - דירה אחת עם הפנים לחזית נופי ים המלח ומדבר יהודה ואילו האחרת עם החזית לכיוון יערות ירושלים בואכה שפלת החוף.



ביקשתי מאיש המכירות שיתאם לי פגישה איתם. במקביל עברתי על כל מלאי הדירות בבניין ולמחרת, לפנות ערב, כבר ישבתי עם בני הזוג במשרד המכירות של הפרויקט. הוצאתי את תוכנית הבניין, סימנתי בפניהם "איקס" גדול על שתי הדירות שבחרו כאופציה ולאחר מכן "וי" ענק על דירה שלישית שלא הכירו. השניים פערו מולי שני זוגות עיניים נדהמות.



"זו דירת החלומות שלכם", אמרתי. "היא פונה בצד אחד לכיוון דרום-מזרח ובצד השני לצפון-מערב, כך שתוכלו להתחלק - אתה, משה, תיהנה מבריזה מערבית, ואת, שרה, תתבשמי מרוחות מזרחיות היישר מים המלח".



אמנם הסיפור הסתיים על הצד הטוב ביותר, ועם נשיקות בין בני הזוג, אבל למדתי לקח חשוב: לעולם לא לסגור עסקה על דירה עם לקוח, כשללקוח יש שתי אופציות שונות. עדיף, גם אם העסקה מתעכבת בעוד יום-יומיים או לא יוצאת אל הפועל, להמתין עד שהלקוחות, כשבדרך כלל מדובר בשני בני זוג, יחליטו יחדיו מהי "דירת החלומות" שלהם" ויהיו שלמים עם ההחלטה.



-



הכותב הוא מנכ"ל חברת ב. יאיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully