וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום עובדים זרים: 200 בקשות להתקנת רובוטים לחליבת פרות הוגשו למשרד החקלאות

עמירם כהן

13.8.2010 / 12:46

בשלב ראשון יירכשו 30 רובוטים בהשקעה של 15 מיליון שקל שיחליפו 75 עובדים זרים; המדינה תסבסד 40% מהעלות



מעל 200 בקשות הוגשו למשרד החקלאות על ידי יצרני החלב לרכישת רובוטים לחליבה ברפתות. בשלב הראשון מתכוון משרד החקלאות לאשר רכישת 30 יחידות בהשקעה של עד 15 מיליון שקל, מהם 40% מענקי מדינה. הרובוטים מיועדים גם להחליף את העובדים הזרים המועסקים בענף וגם לייעל את העבודה ולהוזיל בטווח הארוך את הייצור. התקציב לשלב הראשון של הפרויקט יאפשר החלפת 75 עובדים זרים.



מנכ"ל התאחדות מגדלי בקר, יעקב בכר, מסר כי עד סוף אוגוסט יסיים משרד החקלאות את הבדיקות הראשוניות של הבקשות, אך כבר עתה ברור שחלקן אינו עונה על דרישות הסף. בטווח הארוך, בכוונת משרד החקלאות והתאחדות מגדלי הבקר להשקיע בפרויקט 200 מיליון שקל, שיאפשרו החלפת כל 800 העובדים הזרים בענף. לדברי בכר מספר הבקשות שהוגשו היה גדול מהמצופה.



עוד אמר בכר כי התלות בעובדים זרים פוגעת בתפקודו של הענף ולאובדן הכנסות למשק החלב. כמו כן, לדברי בכר, התועלת בהכנסת רובוטים אינה נובעת אך ורק מהחלפת כוח אדם במיכון, אלא משינוי תפיסת הממשק הכוללת בענף, התייעלות הייצור והקלת עבודת הרפתן. בנוסף, הכנסת רובוטים תאפשר פיקוח מלא על תנועות הפרות ברפתות.



מהניסיון שנצבר עולה כי הפרות מתרגלות במהירות להגיע באופן חופשי ובזמנן לרובוט כדי להיחלב, ובממוצע מגיעה כל פרה לרובוט להיחלב 2.8 פעמים ביום. הרובוט אף מאפשר פיקוח ומעקב בזמן אמת על איכות החלב, על בריאות הפרה ורווחתה, על מיזוג האוויר ברפת ועל פרמטרים נוספים כדי להשיג תנובת חלב אופטימלית.



בשלושים מדינות במערב כבר הותקנו רובוטים בהיקפים גדולים. בישראל שולבו רובוטים ראשונים לפני 6 שנים וכיום פועלים רובוטים לחליבה ב-50 רפתות. רובטים לחליבה מיוצרים בעיקר בשוודיה והולנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully