וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות השטפונות בפקיסטן: נזק של 2.9 מיליארד דולר ליבולי החיטה, האורז והסוכר

סוכנויות הידיעות

13.8.2010 / 13:31

מחיר החיטה, שזינק ב-51% מאז ה-1 ביולי, עלול להמשיך לעלות - אם פקיסטן תיאלץ לפנות לייבוא הסחורות



השטפונות הקטלניים ביותר בהיסטוריה של פקיסטן פגעו במיליוני דונמים של שדות קני סוכר, כותנה, חיטה ואורז. השטפונות הסבו נזקים שמוערכים ב-2.9 מיליארד דולר, כך מסר פורום החקלאים אגרי פורום פקיסטן.



מחירי החיטה זינקו בשיקגו לאחר חמישה ימי ירידות, ומחיר הסוכר עלה בניו יורק ובלונדון על רקע ההערכות כי הנזק עשוי לאלץ את המדינה לייבא את המצרכים. אוכלוסייתה של פקיסטן היא השישית בגודלה בעולם.



פקידי ממשל פקיסטניים קראו לסיוע באספקת מזון, אוהלים ותרופות ל-14 מיליון התושבים שביתם נהרס בשטפונות. האסון הביא למותם של לפחות 1,600 איש בשלושת השבועות האחרונים.



"עשרות מחוזות הוצפו כליל, מה שפגע ביבולים, במחסני המזון ובקרקעות", אמרה מריה קווסיסטו, אנליסטית בחברת הייעוץ יורוסייה גרופ, לסוכנות הידיעות בלומברג. "שטפונות אלה גרמו לנזקים חמורים לחקלאות במרכזי החקלאות הגדולים במדינה".



תפוקת הכותנה של פקיסטן צפויה להיות נמוכה מהתחזיות, מסרה קבוצת יצרני כותנה אתמול. היקף משלוחי האורז מהמדינה, ספקית האורז השלישית בגודלה בעולם, עשוי לרדת בעקבות פגיעת השטפונות.



מחיר החיטה למסירה בדצמבר עלה ב-1.5% ל-7.36 דולר לבושל בבורסת הסחורות של שיקגו - עלייה של 53% מאז ה-1 ביולי. מחיר הסוכר המזוקק למסירה באוקטובר עלה ב-1.2% ל-538.7 דולר לטון בלונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully