וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפסידות הגדול בקדחת המיזוגים והרכישות בסך 10 טריליון דולר: מקלאצ'י ובוסטון סיינטיפיק

סוכנויות הידיעות

13.8.2010 / 20:55

ביצועי המניות של יותר ממחצית החברות שביצעו העסקות הגדולות ביותר בשנים 2005-2008 נפלו מאלו של המגזר



ליותר ממחצית מ-100 ההשתלטויות הגדולות ביותר שבוצעו במהלך תקופות הגאות האחרונה בשוק המיזוגים והרכישות היה דבר מה משותף: הן לא היו צריכות להתרחש - כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



ביצועי המניות של 53 מתוך 100 החברות שביצעו את הרכישות הגדולות ביותר בין השנים 2005 ל-2008 היו פחות טובים מאלו של מקבילותיהם במשך השנתיים שלאחר העסקה, לפי נתוני של בלומברג. בין המניות שרשמו את הביצועים הגרועים ביותר היו המניות של חבורת מקלאצ'י, בוסטון סיינטיפיק, ספרינט נקסטל, אשר שווי השוק של שלושתן נמוך כעת מהמחיר ששילמו עבור הרכישות שביצעו.



היקף העסקות במהלך גל המיזוגים האחרון הסתכם ב-10 טריליון דולר, למרות שכבר אז הראו מחקרים של למעלה מעשור כי עסקות לא פעם אינן משתלמות לרוכשים. מחיר המניה הממוצע של הרוכשות הגדולות פיגר אחרי המדדים המרכזיים בממוצע של כ-3%.



עסקות שבוצעו במהלך תקופת גאות פיננסים נוטות להניב תוצאות גרועות יותר מאשר עסקות שבוצעו בתקופת מיתון, לפי מחקר של אלכסנדר רוס, שותף בחברת בוסטון קונסלטינג. עם זאת, היעדר אפשרות לממן עסקות גורמת לחברות לוותר על רכישות דווקא בעיתוי המתאים ביותר. המשבר הכלכלי העולמי שהחל בשלהי שנת 2007 אירע במקביל לקריסת שוק המיזוגים והרכישות, וסך העסקות השנתי נחתך ביותר ממחצית לעומת השיא, והסתכם ב-1.8 טריליון דולר בשנה שעברה.



"אם אתה מצליח להשיג דברים במחירים זולים, אז תוכל להרוויח כסף", אמר דונה היצ'ריץ', מרצה בכירה לפיננסים באוניברסיטת קולומביה ולשעבר בנקאית בתחום המיזוגים והרכישות. "אבל חייב להיות לך אומץ ושכנוע עצמי".



רכישת רשת העיתונים נייט ריידר על ידי מקלאצ'י תמורת 4.1 מיליארד דולר בשנת 2006 היתה העסקה הגרוע ביותר ברשימת 100 המיזוגים והרכישות שערכה בלומברג, לאחר שביצועי המניה היו גרועים ב-93% מאלו של מדד המגזר. מקלאצ'י נטלה הלוואות כדי לממן את עסקה בדיוק כאשר החלה הנפילה בהיקף פרסום הנדל"ן בעיתונות.



דוגמא נוספת היא בוסטון סיינטיפיק, אשר גברה על ג'ונסון אנד ג'ונסון במאבק על רכישת חברת גאידנט, שאותה רכשה תמורת 27.5 מיליארד דולר בשנת 2006. ההשתלטות הביאה לגיוון קו המוצרים של בוסטון סיינטיפיק, אולם אילצה את החברה להתמודד עם עשרות אלפי החזרות של דיפיברילטורים של גאידנט בשל בעיות בטיחות. ביצועי מניית בוסטון סיינטיפיק נפלו ב-64% מאלו של מדד חברות הציוד הרפואי של s&p 500 בשנתיים הראשונים לאחר העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully