וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא בהנפקת אג"ח זבל בארה"ב; מתחילת השנה הונפקו 155 מיליארד דולר - 80% יותר מב-2009

סוכנויות הידיעות

14.8.2010 / 16:16

2010 בדרך לשבור את שיא הנפקות אג"ח הזבל של 163 מיליארד דולר שנקבע ב-2009



שיא נרשם בהנפקות אג"ח זבל קונצרניות בארה"ב השבוע. אג"ח זבל הן אג"ח הנושאות תשואה גבוהה למשקיעים, אולם הסיכון למשקיעים בהן הוא גבוה. היקף ההנפקות של אג"ח אלו, שנושאות דירוג נמוך, היה 15.4 מיליארד דולר, שיא כל הזמנים, לפי נתוני דילוג'יק, חברת המחקר. מתחילת אוגוסט הונפקו אג"ח ב-21.1 מיליארד דולר, סכום גבוה במיוחד לאוגוסט, שנחשב לחודש שקט, עם ממוצע של 6.5 מיליארד דולר בעשור האחרון.



מתחילת השנה, היקף הנפקות אג"ח זבל הגיע ל-155 מיליארד דולר, 80% יותר מהתקופה המקבילה, ובדרך לעלות על השיא של 163 מיליארד דולר שנקבע ב-2009. בין החברות שביצעו הנפקות אג"ח זבל השבוע היו פירסט דאטה קורפ, חברת האבטחה, שמכרה אג"ח ב-510 מיליון דולר ל-10 שנים, בתשואה של 9.125%.



אחת הסיבות להצלחה של הנפקות אג"ח זבל היא הביקוש הגדול על רקע הדשדוש בשוק המניות ובאג"ח ממשלתיות וקונצרניות בעלות סיכון נמוך יותר (ותשואה נמוכה יותר). במקביל, שיעור חדלות הפרעון – המקרים שבהם חברות מכריזות שלא יפרעו את חובותיהן לבעלי האג"ח – ירד.



הריבית הנמוכה שקבע הבנק הפדרלי מסייעת אף היא לשוק האג"ח בעלות התשואה הגבוהה, שכן חלופות השקעה סולידיות יותר, כמו אג"ח ממשלתיות, פקדונות וקרנות כספיות, נותנות רווחים נמוכים יותר.



ההכנסות מהנפקות אג"ח הזבל מסייעות לחברות המנפיקות לממן חובות קיימים, או לשלם דיבידנדים למשקיעים בכירים. התשואות בהנפקה – או הריבית שהחברות נדרשות לשלם למשקיעים – אמנם גבוהות ביחס לחברות אחרות – אולם הן נמוכות היסטורית. מנגד, הרמות הגבוהות של מחירי האג"ח הללו עלולות להתברר כמופרזות, מזהירים אנליסטים, וליפול בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully