וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלולה למניעת היריון - גם 5 ימים לאחר קיום יחסי מין

ניו יורק טיימס

14.8.2010 / 16:39

הגלולה תימכר לפי מרשם רופא, בניגוד לגלולה הקיימת, היעילה פחות ונמכרת ללא מרשם



רגולטור התרופות האמריקאי אישר ביום שישי גלולה למניעת היריון המסוגלת לפעול עד 5 ימים לאחר קיום יחסי מין לא מוגנים. מנהל המזון והתרופות האמריקאי (fda), אישר את השימוש בתרופה החדשה, המכונה אלה, במרשם בלבד. היא נחשבת יעילה יותר מהגלולה הנמכרת כיום ללא מרשם לנשים מעל גיל 17– plan b – המסוגלת לפעול לכל היותר 3 ימים לאחר קיום יחסי מין, אך מאבדת מיעילותה ככל שהיא נלקחת בשלב מאוחר יותר. הגלולה החדשה, אלה, אינה מאבדת מיעילותה גם ביום החמישי.



הגלולה החדשה, שפותחה במעבדות ממשלתיות בארה"ב, אמורה להפחית את הסיכון לכניסה להיריון מקיום יחסי מין ללא הגנה מ-5% ל-2%. עם זאת, מחקרים רבים כי הגלולה יעילה פחות בקרב נשים הסובלות מהשמנת יתר.



גלולה זו אינה צפויה להשפיע על הדיון הסוער בארה"ב בנוגע להפלות. לפי מחקרים, נשים רבות אינן נוטות להשתמש באמצעי מניעה בדיעבד – גם אם הן זכאיות להם בחינם. "לאמצעי מניעה לשעת חירום אין השפעה על שיעורי היריון או הפלות", אומר ד"ר ג'יימס טראסל, ראש המשרד למחקר אוכלוסיה באוניברסיטת פרינסטון, ששימש כיועץ ללא תשלום עבור יצרנית גלולת אלה. "נשים פשוט לא משתמשות בהן מספיק בשביל שתהיה לכך השלכה משמעותית", הוסיף.



מחקרים מראים כי יותר ממיליון נשים שאין ברצונן להיכנס להיריון צפויות לקיים יחסי מין ללא הגנה מדי לילה בארה"ב. יותר מ-25 אלף נשים מדי שנה נכנסות להיריון בעקבות אונס בארה"ב. למעלה ממחצית מההריונות בארה"ב אינם מתוכננים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully