וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכישה הממונפת הגדולה ביותר השנה: בלאקסטון תרכוש את חברת האנרגיה דיינג'י ב-4.7 מיליארד דולר

ניו יורק טיימס

14.8.2010 / 16:52

מניית דיינג'י זינקה ביום שישי ב-74% בעקבות הדיווח על העסקה



חברת ההשקעות הפרטית בלאקסטון הסכימה ביום שישי לרכוש את חברת האנרגיה דיינג'י, תמורת 4.7 מיליארד דולר, כולל חובות. מדובר ברכישה הממונפת הגדולה ביותר עד כה השנה. לא כולל חובות, בלאקסטון הציעה 543 מיליון דולר במזומן, או 4.5 דולר עבור כל מניית דיינג'י, מחיר הגבוה ב-62% ממחיר נעילת המניה ביום חמישי. בלאקסטון צופה את השלמת העסקה לפני תום השנה.



העסקה תסייע לבעלי המניות של דיינג'י, שמניותיהם נחלשות כבר מספר שנים. ביום שישי זינקה המניה ב-74% וננעלה במחיר 4.53 דולר, לאחר שב-12 החודשים האחרונים נפלה ב-74%.



בלאקסטון מתכוונת למכור 4 מפעלי גז טבעי לחברת nrg אנרג'י תמורת 1.36 מיליארד דולר עם השלמת העסקה. הרכישה מעידה כי בלאקסטון מעריכה שמחירי החשמל צפויים לטפס מהשפל המחזורי בו הם מצויים. תחנות הכוח של דיינג'י מפיקות יותר מ-12 אלף מגה-וואט חשמל בחוף המערבי של ארה"ב, בחוף הצפון-מזרחי ובמדינות המערב התיכון.



הרכישה היא העסקה הממונפת הגדולה ביותר עד כה השנה, לפי נתוני תומסון רויטרס, ומביאה את סכום הרכישות בארה"ב השנה ל-42.2 מיליארד דולר – הסכום הגבוה ביותר מאז 2007. בתקופה המקבילה בשנה שעברה היה סכום הרכישות הממונפות 2.7 מיליארד דולר בלבד, על רקע משבר האשראי. זוהי אף העסקה הגדולה ביותר של בלאקסטון מאז 2007, אז רכשה את רשת המלונות הילטון תמורת 27 מיליארד דולר.



בתקופת המשבר הפיננסי נאלצו חברות השקעה פרטית רבות להתאזר בסבלנות ולא להשקיע את הכספים שגייסו ממשקיעים. כעת, כאשר הבנקים מעוניינים בביצוע עסקות ממונפות בשנית, חברות ההשקעה הפרטית שבות לרכוש ולמכור חברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully