וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירות החיסונים בעולם זינקו ב-16% ב-2009 וצפויות להגיע ל-35 מיליארד דולר עד 2014

סוכנויות הידיעות

14.8.2010 / 17:03

חיסונים לילדים הובילו את הצמיחה במכירות; בקרב המבוגרים תרמה שפעת החזירים לגידול במכירות



מכירות החיסונים בעולם זינקו ב-16% בשנה שעברה והסתכמו ב-22.1 מיליארד דולר, לפי חברת המחקר קלורמה אינפורמיישן. החברה צופה כי מכירות החיסונים ימשיכו לצמוח ב-5 השנים הקרובות, בקצב שנתי של 9.7%, הודות לשימוש נרחב יותר בחיסונים קיימים והשקת חיסונים חדשים. לפי הערכה זו, מכירות החיסונים יגיעו תוך 5 שנים לכ-35 מיליארד דולר. ב-2008 הסתכמו מכירות החיסונים ב-19 מיליארד דולר.



"תחום החיסונים אינו נעדר סיכונים, אך עבור חברות מסוימות הוא היה נקודת האור היחידה ב-2009", אמר מו"ל קלורמה, ברוס קרלסון, בהצהרה. "לא מפתיע, אם כן, כי פיתוח רב מתבצע בתחום זה, והדבר צפוי לתרום להמשיך הצמיחה ב-5 השנים הקרובות", הוסיף. החיסונים נחשבים תחום מחקר בעדיפות גבוהה עבור מספר חברות תרופות, בהן יצרניות החיסונים הגדולות בעולם – מרק האמריקאית וגלקסו סמיתקליין. חברות רבות משקיעות גם מאמצים רבים בעידוד המכירות בשווקים מתעוררים צפופים כמו סין והודו.



החיסונים, המגבירים את יכולת הגוף לייצר נוגדנים לחיידקים או וירוסים, הם חלק חיוני במערכות בריאות ציבוריות, בייחוד במדינות מתפתחות. אך רבים מהחיסונים החדשים יותר מיועדים דווקא למדינות עשירות יותר, בהן מחירי התרופות גבוהים יותר – כ-300 דולר או יותר עבור 3-4 המנות הדרושות לחיסון. חיסונים אלה כוללים הן את החיסון לילדים פרוונאר, והן את החיסונים נגד וירוס הפפילומה, הגורם לסרטן צוואר הרחם, ומיוצר על ידי מרק (גרדסיל) וגלקסו סמיתקליין (סרווריקס).



לפי קלורמה, מכירות החיסונים לילדים, המהוות יותר ממחצית מהשוק, צומחות בקצב מהיר יותר ממכירות החיסונים למבוגרים. מגמה זו צפויה להימשך ב-5 השנים הקרובות. את החיסונים לילדים מוביל החיסון פרוונאר, שמכירותיו השנתיות מסתכמות בכ-3 מיליארד דולר בשנה. חיסונים פופולריים אחרים הם חיסונים נגד דלקות ריאות, וחיסונים משולבים נגד דיפתריה (אסכרה), טטנוס (צפדת) ושעלת, לדברי קלורמה. את הצמיחה במכירות למבוגרים מובילים חיסונים נגד שפעת וצהבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully