וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'מנסקי בן-שחר: שוקי הסופרמרקטים בעולם ריכוזיים יותר מבישראל

עדי דברת-מזריץ

15.8.2010 / 7:04



>> רשתות המזון הגדולות - ובראשן שופרסל - ספגו ביקורת רבה על כך שהן מחזיקות בכוח רב מדי, וכי הריכוזיות של שוק הסופרמרקטים פוגעת הן בספקים שתלויים ברשתות הגדולות, והן במכולות וברשתות הפרטיות.



בפברואר אף הוגש על ידי הרשות להגבלים עסקיים כתב אישום נגד מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז, וסמנכ"ל הסחר אלי גידור, בטענה כי לא קיימו את התנאים שהושתו על שופרסל במסגרת מיזוג שופרסל-קלאבמרקט, בכך שניסו לקיים הסדר כובל ולאיים על ספקים במטרה להפחית את התחרות בין שופרסל לבין מתחריה.

בנוסף, איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים הגיש בקשה להכריז על שופרסל מונופול. מהנתונים של צ'מנסקי בן-שחר עולה כי שוק הסופרמרקטים בישראל ריכוזי פחות מבמדינות אחרות בעולם, שם נתח השוק שתופסות רשתות ארציות נאמד בכ-50% ומגיע אף ל-80%-90%, בעוד שבישראל שתי הרשתות הגדולות תופסות 35% מהשוק.



הממוצע העולמי של נתח השוק שתופסות רשתות סופרמרקט ארציות הוא 52%. בארה"ב הממוצע הוא 62%; במערב אירופה 56%; ביפן 58%; בדרום אמריקה 48%; ובאפריקה והמזרח התיכון - 35%.



עם זאת, אי אפשר להתעלם מכך שבישראל גם שוק הספקים הוא שוק ריכוזי, וארבעת הספקים הגדולים של רשתות הסופרמרקטים - תנובה, שטראוס, אסם וטרה - מחזיקים כיום בכ-40% משוק יצרני המזון.



המקור לכל הנתונים בכתבה הוא חברת הייעוץ הכלכלי והשיווקי צ'מנסקי בן-שחר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully