וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק שרון ויצחק שמיר ממשיכים לעלות ביוקר

צבי זרחיה

15.8.2010 / 9:30

לאחרונה אישרה הכנסת את תקציביהם של ראשי הממשלות לשעבר שרון ושמיר: התקציב של שרון מסתכם בכ-1.4 מיליון שקל בשנה ושל שמיר מסתכם בכ-700 אלף שקל בשנה

"ישנם שרים עם שכל, אבל בלי תיק" - כך התבטא בשבוע שעבר שר הביטחון אהוד ברק, בהתייחסו לביקורת שהושמעה בקבינט המדיני-ביטחוני על המשט מטורקיה. כעת מסתבר כי יש גם פוליטיקאים לא פעילים, אבל עם תקציב גבוה במיוחד.

בסוף השבוע אישרה ועדת הכספים בכנסת הפחתות קלות בלבד בתקציביהם של ראשי הממשלות לשעבר אריאל שרון ויצחק שמיר. התקציב המיועד לשרון, שמאושפז ללא הכרה מאז ינואר 2006, הופחת ב-38 אלף שקל בלבד ומסתכם כעת ב-1.464 מיליון שקל. חלק גדול מהתקציב מיועד לאבטחה ולתיעוד מסמכים. התקציב המיועד לשמיר, המאושפז במוסד סיעודי, הופחת ב-1,000 שקל בלבד ל-698 אלף שקל בשנה. גם עיקר תקציבו של שמיר מיועד לאבטחה.

לא אחת מובעת בוועדת הכספים ביקורת על התקציבים לשרון ולשמיר, אבל בכל פעם מאשרת הוועדה את בקשות האוצר בתקציבים אלה. התקציב ללשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ספג קיצוץ גבוה יותר - הוא הופחת ב-141 אלף שקל ל-4.65 מיליון שקל בשנה. אולמרט שוכר לשכה רחבת ידיים בתל אביב, שמחציתה ממומנת על ידי המדינה והיתר על ידו - מאחר שהוא משתמש בה גם לעסקיו הפרטיים. אולמרט נחשד במספר פרשות חמורות, שהאחרונה בהן היא פרשת הולילנד.

השר לעניינים אסטרטגיים משה יעלון, החבר בקבינט, ספג הפחתה של 216 אלף שקל ותקציבו יסתכם בכ-13 מיליון שקל. ללשכת השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן אושרה תוספת של כ-7 מיליון שקל, לכ-25.2 מיליון שקל. לעומתו, תקציב לשכת שר הדתות יעקב מרגי הופחת ב-22 אלף שקל ותקציבו יגיע ל-3.126 מיליון שקל. תקציב לשכת השר בני בגין הופחת ב-36 אלף שקל ל-2.247 מיליון שקל ואילו תקציב לשכת השר יוסי פלד הופחת ב-22 אלף שקל ל-3.026 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully