וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הוועד בבינלאומי: "הבנק קובע ליועצי ההשקעות מכסות של העברת פעילות לברוקראז'"

מאת אתי אפללו וצבי זרחיה

15.8.2010 / 7:04

בלעדי את הדברים אמר יו"ר הוועד חנוך ליבנה בדיון בוועדת הכספים של הכנסת, ואף הגיש מסמך כדי לגבות זאת. תגובת הבנק: "הדברים נאמרו על רקע סכסוך העבודה בבנק - ולא על רקע ענייני ומקצועי"



>> הדיונים הארוכים בוועדת הכספים על הצעת החוק לאכיפה מנהלית של ראש רשות ניירות ערך, פרופ' זוהר גושן, קיבלו ביום חמישי תפנית מעניינת.

במהלך הדיון תהה יו"ר ועד העובדים בבינלאומי, חנוך ליבנה, לגבי השלכות החקיקה על עובדי הבינלאומי, וטען כי הבנק הבינלאומי מחייב את יועצי ההשקעות הנותנים שירות ללקוחות במכסות של נפח פעילות המועבר לברוקראז'.



אם אכן יש ממש בטענתו של ליבנה, הרי שיש בכך פגם, שכן ליועץ ההשקעות חובת אמון בראש ובראשונה כלפי הלקוחות שלו. יועץ שחייב בהעברת מכסת מינימום של פעילות לברוקראז' עלול לשכנע את הלקוחות לבצע עסקות אף אם הדבר מנוגד לאינטרס שלהם. הסכנה בהנחיה זו מצויה בכך שיועץ ההשקעות יעדיף את האינטרס הכספי של הבנק על פני האינטרס של הלקוח.



הבנק הבינלאומי שם בפעילותו דגש על פעילות הלקוחות בשוק ההון - בניהול תיקים ובייעוץ השקעות - והוא מחזיק בנתח שוק בפעילות בשוק ההון הגבוה מחלקו במערכת. אחד הקמפיינים האחרונים שהשיק הבינלאומי עודד את הציבור לפתוח שם חשבון להשקעות.



החוק לאכיפה מינהלית שבו דנה ועדת הכספים צפוי להעניק סמכות לרשות ני"ע להטיל קנסות על יועצי ההשקעות. בדיון ביום חמישי השתתפו חברי הכנסת ציון פיניאן, יעקב אדרי ויו"ר הוועדה משה גפני, וכן יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' זהר גושן. כיום הסמכות העיקרית הנמצאת ביד הרשות היא פתיחה בהליך פלילי בלבד נגד יועץ השקעות.



בוועדה הובעה תהייה אם מדובר בעבירה על החוק. יו"ר הרשות גושן קיבל מיו"ר הוועד מסמך בנוגע לעניין. המסמך כולל טבלה ובה שמות של יועצים, פירוט מספר השיחות שביצעו ונפח פעילות שלהם. נתונים אלו הועברו על מנת לתמוך בטענתו שאלו המכסות שנקבעו ליועצים. הרשות תבדוק את המסמך בימים הקרובים.



בבינלאומי מייחסים את התבטאותו של יו"ר הוועד לקרב שמנהלים העובדים מול הנהלת הבנק. "צריך לזכור שאנו נמצאים בסכסוך עבודה, ואנו מניחים כי זו חלק מהתנהלות הוועד. ליבנה אינו עוסק בעבודה בנקאית, אינו עובד בסניפים וכמובן אינו יועץ השקעות. הוא אינו מכיר את העבודה בשטח", ציינו בבינלאומי. "הבנק אינו מודד את יועציו על פי הכנסות מברוקראז'. לבנק מתודולוגיית ייעוץ מובנית וברורה, התואמת את הנחיות רשות ני"ע ומאפשרת להעלות את רמת השירות ולהעניק ייעוץ אפקטיבי ללקוחות. מתודולוגיה זו הוצגה בפני הרשות וידועה לה".



כחלק מסכסוך העבודה המתנהל בבנק זה מספר חודשים, עובדי הבינלאומי דורשים תוספות לתנאי שכרם, ובעיקר קובלים על הבונוס הנמוך שקיבלו בשנת 2009. לאחר שלא הגיעו להסכמות עם ההנהלה, השביתו ועדי העובדים את פעילות הבנק בתחילת יולי ל-12 ימים. השביתה הסתיימה רק לאחר שיו"ר ההסתדרות, עופר עיני, התערב בסכסוך.



בימים אלו מנהל עיני משא ומתן עם הנהלת הבינלאומי על מנת להגיע להסדר. המו"מ, שאותו מנהלת מטעם הבנק המנכ"ל סמדר ברבר-צדיק, נערך שלוש פעמים בשבוע מכיוון שהבנק מתדיין בנפרד עם שלושה ועדים - ועד הפקידים, ועד המנהלים ומורשי החתימה, וועד בנק אוצר החייל, שנמצא בשליטת הבינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully