וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר החוב בלידר: לאומי יקבל אחוזים מהחברה ואג"ח

מאת מיכאל רוכוורגר

15.8.2010 / 7:04

לאומי ימחק 50 מיליון שקל מהחוב של לידר תמורת 10% מהחברה, 20 מיליון שקל אג"ח להמרה ואופציה להשתתפות ברווחים עתידיים. בעקבות ההסכמות עם לאומי נסללה הדרך להשלמת הסדר החוב, שבמסגרתו תועבר השליטה בלידר משרם ופודים לדן דוד



>> לאחר יותר משנה של עליות ומורדות במהלך משא ומתן מורכב, מסתמן כי בקרוב יושלם הסדר החוב בין חברת לידר השקעות למחזיקי האג"ח שלה ובנק לאומי. במסגרת המו"מ תעבור השליטה בחברה מידי שרם פודים גרופ (שרפ"ג) של איציק שרם ויאיר פודים לידי קרן ate, המנוהלת בידי צחי אפלויג ומצויה בשליטת המיליארדר האיטלקי היהודי דן דוד. זאת לאחר שביום חמישי האחרון הגיעה לידר להסכמות להסדר החוב עם חטיבה עסקית של בנק לאומי בראשות רקפת רוסק עמינח.

לידר חייבת ללאומי 130 מיליון שקל. במסגרת ההסכמות בין הצדדים, ימחק לאומי 50 מיליון שקל מתוכם. כמו כן, סוכם כי לידר תפרע ללאומי 12.5 מיליון שקל במזומן - מתוכם 10 מיליון שקל עם ביצוע ההסדר והיתר בשני תשלומים שווים במהלך השנה הקרובה. חוב נוסף, של 67.5 מיליון שקל, ייפרע בעוד ארבע שנים בשישה תשלומים שנתיים שווים. גם תשלומי הריבית יידחו וייפרסו על פני עשר שנים.



בתמורה למחיקת החוב של 50 מיליון שקל, יקבל לאומי 10% ממניות לידר השקעות - ששוויין בשוק עומד על כ-3 מיליון שקל - וכן 20 מיליון שקל ערך נקוב מן הסדרה החדשה של אג"ח להמרה, שתונפק במסגרת ההסדר.



בנוסף לכך, סוכם כי לאומי יוכל ליהנות בעתיד מהצפות ערך, אם יהיו כאלה בפועל, בחברות הבנות המוחזקות של לידר - לידר נדל"ן, גרינסטון ופולאר תקשורת - באמצעות מימושים כאלה או אחרים של מניותיהן או נכסיהן. בכל מקרה, הצפת הערך הכוללת לא תעלה על כ-22 מיליון שקל, והיא אמורה לסייע לבנק לקזז מחיקה של חלק מן החוב.



בנוסף לביטחונות הקיימים בלאומי - מניות של החברות הבנות והלוואות בעלים שניתנו ללידר נדל"ן בסך של כ-374 מיליון שקל - יקבל הבנק שעבוד שני על מניות בית ההשקעות לידר שוקי הון, שמנהל עמית ורדי ונחשב ליהלום שבכתר מבין נכסי לידר. מנגד יוסר השעבוד על 1% ממניות פולאר השקעות, ששוויין כמיליון שקל.



כל עוד לידר תעמוד בהתחייבויותיה כלפי לאומי, היא תוכל ליהנות מכל דיווידנד שיחלקו גרינסטון, לידר נדל"ן ופולאר תקשורת. ואולם, אם הדיווידנדים הללו יהיו כתוצאה מרווחי הון חד-פעמיים, 45% מהיקפם יוכלו לשמש את לידר לצרכיה השוטפים, והיתר ישמשו לפירעון חובות ללאומי. יחד עם זאת, חברות הבנות יהיו מוגבלות בביצוע עסקות בסכומים מהותיים כל עוד חובה של לידר ללאומי לא יירד אל 34 מיליון שקל ומטה. תנאי זה יגביל גם את לידר עצמה - בחלוקת דיווידנדים, בביצוע עסקות בהיקף של יותר מ-22 מיליון שקל ובתשלומים לבעלי עניין.



כמו כן סוכם כי ate תתחייב כלפי לאומי למנגנון הצטרפות tag along והבנק יתחייב כלפי ate למנגנון צירוף bring along למקרים שבהם יימכרו כמויות משמעותיות של מניות לידר. אם ייווצרו תנאים לשינוי באחזקות באמצעי שליטה בלידר, יהיה הדבר עילה ללאומי להעמדת יתרת האשראי לפירעון מיידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully