וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Consumer Stocks

עמי גינזבורג

15.8.2010 / 7:04



מניות של חברות המתמחות במוצרי צריכה.

הכוונה היא למניות של חברות שמייצרות מוצרים שנמכרים כמו שהם לצרכן הסופי - בהם מכוניות (טויוטה, פולקסוואגן); מזון ומשקאות (אסם, שטראוס, קוקה קולה); מוצרי אלקטרוניקה (סוני, סאמסונג); ומוצרי טואלטיקה והיגיינה (ג'ונסון אנד ג'ונסון, ג'ילט). זאת, בניגוד לחברות שעוסקות בייצור חומרי גלם, חברות טכנולוגיה, חברות שמייצרות חלפים או מוצרי ביניים וחברות המתמחות במתן שירותים.



חברות מוצרי הצריכה רגישות מאוד למצב הכלכלי. בתקופות מיתון, כשהצרכנים מצמצמים את הוצאותיהם ככל יכולתם, הן הראשונות לספוג את המכה. למרות זאת, חברות מוצרי הצריכה אינן עשויות מקשה אחת. יצרניות של מוצרים בסיסיים רגישות למצב הכלכלי פחות מיצרניות כלי רכב - הרי גם במיתון אנשים עדיין קונים משחת שיניים, אבקת כביסה ופסטה לבישול ביתי.



חלוקה אחרת של חברות מוצרי צריכה לקטגוריות היא בין חברות המתמחות בשוק המקומי לחברות שפונות לשווקים בינלאומיים. בשנים האחרונות, בשל מגמת הגלובליזציה ובשל הצמיחה במדינות המתפתחות, חברות שמייעדות את מוצריהן לשווקים הבינלאומיים זכו לעדנה.



כשחברות כמו מקדונלד'ס, יצרנית הבירה אנהויזר בוש וחברת המזון קראפט החלו לכבוש שווקים חדשים במדינות מתפתחות, השוק הפוטנציאלי שלהן גדל מאוד. השילוב של המיתוג הבינלאומי עם היתרונות לגודל סייע להן להגדיל את המכירות והרווח. ניתן להניח שכשההאטה הכלכלית בעולם תסתיים, חברות הצריכה הבינלאומיות יחזרו ליהנות מהמגמה ארוכת הטווח של גידול בהיקף הצריכה העולמי.



ginzburg@themarker.com.ami

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully