וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החקלאות יסבסד רכישה של 30 רובוטים לחליבת פרות

עמירם כהן

15.8.2010 / 7:04



>> משרד החקלאות יאשר רכישה של 30 רובוטים עבור חליבה ברפתות. הרובוטים, שמיועדים להחליף את העובדים הזרים המועסקים בענף, לייעל את העבודה ולהוזיל בטווח הארוך את הייצור, יירכשו בהשקעה של עד 15 מיליון שקל, מהם 40% מענקי מדינה.

יותר מ-200 בקשות הוגשו למשרד החקלאות על ידי יצרני החלב לרכישת רובוטים לחליבה ברפתות, כאשר התקציב לשלב הראשון של הפרויקט יאפשר החלפת 75 עובדים זרים.



מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר, יעקב בכר, מסר כי עד סוף אוגוסט יסיים משרד החקלאות את הבדיקות הראשוניות של הבקשות, אך כבר עתה ברור שחלקן אינו עונה לדרישות הסף. בטווח הארוך בכוונת משרד החקלאות והתאחדות מגדלי בקר להשקיע בפרויקט 200 מיליון שקל, שיאפשרו את החלפתם של כל 800 העובדים הזרים בענף. לדברי בכר, מספר הבקשות שהוגשו היה גדול מהמצופה וכלל בקשות מצד רפתות שיתופיות (קיבוצים) ומשפחתיות (מושבים).



עוד אמר בכר כי התלות בעובדים זרים פוגעת בתפקודו של הענף וגורמת לאובדן הכנסות למשק החלב, וכי התועלת בהכנסת רובוטים אינה מסתכמת רק בהחלפת כוח אדם במיכון, אלא גם בשינוי תפישת הממשק הכוללת בענף, התייעלות הייצור והקלת עבודת הרפתן. הכנסת רובוטים גם תאפשר פיקוח מלא על תנועות הפרות ברפתות.



מהניסיון שנצבר עולה כי הפרות מתרגלות במהירות להגיע באופן חופשי לרובוט כדי להיחלב, וכי בממוצע מגיעה כל פרה לרובוט כדי להיחלב 2.8 פעמים ביום. הרובוט אף מאפשר פיקוח ומעקב בזמן אמת על איכות החלב, על בריאות הפרה ורווחתה, על מיזוג האוויר ברפת ועל פרמטרים נוספים כדי להשיג תנובת חלב אופטימלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully