וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר נגד התמ"ת: המענק לאינטל נדיב מדי

אורה קורן

15.8.2010 / 8:30

במשרד סבורים שיש לתת לאינטל מענק, אך לא בסכום של 200 מיליון דולר כפי שסיכמה החברה עם משרד התמ"ת. באוצר טוענים כי יש לשקלל גם את הירידה הצפויה במס החברות

במשרד האוצר מתנגדים למענק שעליו סיכם משרד התמ"ת עם אינטל, בגובה 200 מיליון דולר - כך נודע ל-TheMarker. גורמים במשרד טוענים כי אינו משקלל את היקף התעסוקה במפעל החדש, שיירד שנים ספורות לאחר הרחבתו, ואת מס החברות היורד, שיהווה הטבה נוספת לאינטל.

גורמים מקצועיים במשרד האוצר מבצעים בימים אלה בדיקת כדאיות כלכלית חדשה לגבי המענק שיינתן לאינטל בשל הרחבת מפעל השבבים בקרית גת בהשקעה של 2.7 מיליארד דולר. בנוסף הביעו גורמים במשרד האוצר פליאה על הדרך שבה נקט שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, כאשר החליט לעקוף את סמכות משרד האוצר בנושא המענקים ופנה ישירות למשרד ראש הממשלה, שעד כה לא עסק כלל בנושא. שר האוצר, יובל שטייניץ, צפוי להכריע בסוגיה בשבועות הקרובים, עד סוף אוגוסט, לאחר התייעצות עם הדרג המקצועי במשרדו.

מלשכת שר האוצר נמסר כי "השר שטייניץ נפגש עם ראשי אינטל לפני כשבועיים והנושא צפוי להגיע להכרעה בתקופה הקרובה, לאחר שעמדת משרד התמ"ת תיבחן על ידי שר האוצר".

אינטל ביקשה מענק בסך 400 מיליון דולר להרחבת מפעלה בקרית גת בהשקעה מתוכננת של 2.7 מיליארד דולר. היא ציינה כי המפעל יעסיק 400 עובדים חדשים. סקר כדאיות כלכלית שערך משרד התמ"ת העלה כי ההשקעה כדאית למשק, אך במשרד האוצר מתחו ביקורת על איכותו וציינו כי נפלו בו טעויות קשות. בחברת תבור, עורכת הסקר, דחו את הטענות.

בדיונים עם משרד התמ"ת הסכימה אינטל למענק מופחת של 200 מיליון דולר ולהגדלת התעסוקה במפעל ב-260 עובדים חדשים. בפועל הוצגה תוספת תעסוקה של 600 עובדים, כיוון שבמשרד התמ"ת הבינו שאינטל תפטר מיידית 350 עובדים שהיא מעסיקה מעבר לכמות המקורית שלה התחייבה, אם לא תקבל את המענק.

באוצר סבורים כי גם חישוב של 260 עובדים חדשים אינו נכון, כיוון שרף התעסוקה באינטל פוחת עם השנים, בכל פעם כשמתפתח דור חדש של שבבים. לפיכך סבורים במשרד כי יש לשקלל את היקף התעסוקה הממוצע של אינטל בעתיד, לא את זה שיהיה בשנה-שנתיים הראשונות להפעלת המפעל החדש. בנוסף, ציינו במשרד כי הירידה הצפויה במס חברות ל-19% ב-2016 היא הטבה נוספת שיש לשקלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully