וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון: הקשחת הטון מצד בנק ישראל לא באה לביטוי - הריבית תעלה החודש או בחודש הבא

טל לוי

15.8.2010 / 11:27

לידר שוקי הון: הבנק ימנע מהעלאת ריבית אם תירשם רגיעה של ממש באינפלציה או שיוחרף הסנטימנט השלילי בשווקים



"הקשחת הטון מצד בנק ישראל, על רקע עדכון תחזית האינפלציה שלו כלפי מעלה, עדיין לא באה לידי ביטוי במלואה. בנק ישראל ריסן בעבר, בתגובה לציפיות לאינפלציה ברמה הנוכחית הנושקות לגבול העליון של היעד. אנו מייחסים הסתברות גבוהה להעלאת ריבית באחת משתי ההחלטות הקרובות, אלא אם תירשם רגיעה של ממש בציפיות לאינפלציה או החרפת הסנטימנט השלילי בשווקים", כך כותב הבוקר הכלכלן הראשי , רפי גוזלן.



בישראל, נרשם שיפור ניכר ביצוא התעשייתי ביוני-יולי, אך רובו ככולו מתמקד בפעילות הטכנולוגיה העילית לעומת נסיגה בענפי הטכנולוגיה המעורבת. השלבים המתקדמים בו נמצא תהליך תיקון המלאים בעולם והיחלשות המומנטום בפעילות העולמית, מציבים סימני שאלה בנוגע להמשך השיפור בייצוא במהלך המחצית השנייה של השנה ובשנת 2011. זאת על רקע הייסוף הריאלי החד בשקל, בהשוואה לתקופת טרום המשבר של שנת 2008, שתומך אף הוא בהאטה ביצוא.



ובארה"ב, הודעת הריבית שסימנה הכרה בהיחלשות המשק האמריקאי, הובילה את נכסי הסיכון לבצע צעד ראשון לעבר תרחיש הצמיחה האנמית שמציע שוק האג"ח. גוש היורו צמח בשיעור גבוה ברביע השני, אך הצמיחה בהמשך תלויה באופן ניכר בהתפתחויות הגלובליות ולכן החולשה המסתמנת בארה"ב ובסין תמתן את הצמיחה גם באירופה ותוביל להמשך היחלשות היורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully