וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מרחיבה את שיתוף הפעולה עם נאס"א

15.8.2010 / 13:20

ראש סוכנות החלל הישראלית חתם על הסכם הבנות להרחבת שיתוף הפעולה עם ראש נאס"א. "האמריקאים מתעניינים בטכנולוגיית ייצור לוויינים קלי משקל שניתן לשגר ממטוסים"

במהלך פגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בין ראש נאס"א, צ'רלס בולדן, ובין שר המדע והטכנולוגיה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, חתם מנהל סוכנות החלל, ד"ר צבי קפלן, על הסכם הבנות להרחבת שיתוף הפעולה בין נאס"א וסוכנות החלל הישראלית בפעילויות חלל משותפות. ההצהרה המשותפת היא פרי דיאלוג, שהחל בביקורו של בולדן בינואר השנה, בכנס החלל החמישי ע"ש אילן רמון.

שתי הסוכנויות הסכימו לאתר יחד פעילויות משותפות חדשות, הקשורות למדעי כדור הארץ והחלל, מדעי החיים, חקר החלל ותחומים נוספים בהם יש עניין משותף. המטרה העיקרית היא להרחיב את חילופי המידע ולהוות השראה לדור הבא של החוקרים, המדענים והמהנדסים.

צ'רלס בולדן אמר כי "אנו מברכים על שיתוף הפעולה האסטרטגי המתפתח עם ישראל, ישראל היא אחת ממדינות העוגן בשיתופי הפעולה של נאס"א עם מדינות נוספות, נשקול הרחבת מערך שיתוף הפעולה בנושאים יישומים נוספים בחקר החלל ובפיתוח טכנולוגיות משולבות".

שר המדע, פרופ' דניאל הרשקוביץ: "ישראל, על אף גודלה, מובילה בעולם בתחום החלל, ויכולה לתרום לשיתוף הפעולה עם נאס"א, ואני שמח על הידוק היחסים עם נאס"א".

הזדמנויות למחקרים משותפים עם מדינות נוספות

ראש סוכנות החלל הישראלית, ד"ר צבי קפלן: "האמריקאים מתעניינים מאוד בטכנולוגיית ייצור לוויינים קלי משקל, שניתן לשגר ממטוסים, באמצעי חישה היפר ספקטראליים ובאנטנות לווין לניתוח צילומים באמצעות מכ"מ. זאת במסגרת מיפוי כוכב נגה, אותו עתידה נאס"א לבצע, וצוותים ישראליים ישתתפו במשימה זו".

כזכור, בחודש ינואר השנה הצטרפה ישראל באופן רשמי ליוזמת נאס"א בנושא מחקרי ירח ופלנטות בהשתתפות קבוצות מחקר מאוניברסיטת בן-גוריון ומהטכניון. בין נושאי המחקר, להם שותפים החוקרים הישראליים, מצויים תקשורת בין לוויינית באמצעות מערכות לייזר ונושאי בקרה וניהוג מערכות צבירי לוויינים הנעים בחלל בצורה מתואמת לביצוע משימות מורכבות.

הישגי ישראל בתחום החלל, ובמיוחד בתחום תצפיות לעבר כדור הארץ באמצעות לווייני צילום אופטיים ולווייני צילום מכ"מי חדשניים וקלי משקל, יוצרים הזדמנויות למחקרים משותפים עם מדינות נוספות, ובראשן ארה"ב.

כמו כן, נפגשו השר הרשקוביץ, מנכ"ל המשרד, מנחם גרינבלום ומנהל סוכנות החלל, ד"ר צבי קפלן, עם ראש האקדמיה הלאומית למדעים בארה"ב, DR. Ralph Cicerone ועם מנהלת הקרן הלאומית למדעים (NSF) dr. Cora B. Marrett. ודנו אתם על אפשרויות להרחבת שיתוף הפעולה בין ישראל לבין ארה"ב במישור הפדרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully