וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית הסויה סולבר מתרחבת לארה"ב: רכשה מפעל לייצור חלבונים ב-8 מיליון דולר

ליאור זנו

15.8.2010 / 13:36

החברה מעריכה כי המהלך יגדיל את את היקף המכירות בארה"ב בעשרות מיליוני דולרים בשנה



, יצרנית מוצרי הסויה מקיבוץ חצור, הודיעה היום כי רכשה מפעל בארה"ב, המייצר חלבון מבודד, תמורת 8 מיליון דולר. את הרכישה ביצעה החברה דרך החברה הבת, סולבר ארה"ב, והיא צופה כי המהלך יגדיל את היקף המכירות בשוק האמריקאי בעשרות מיליוני דולרים בשנה.



על פי הודעת החברה, סכום הרכישה הכולל עשוי להיות גדול יותר בהנחה שהחברה תממש אופציה לרכישת הבעלות במקרקעין. העסקה כוללת את המבנה בו שוכן המפעל, את הטכנולוגיה והפטנטים השייכים לו.



סולבר עוסקת בייצור, שיווק ופיתוח מוצרי חלבון סויה, איזופלבונים, כוספת סויה, שמן סויה ומוצרים נוספים המופקים מפולי הסויה לתעשיית המזון והזנת בעלי חיים. הקבוצה פועלת בשני תחומי פעילות עיקריים: תחום החלבונים ואיזופלבונים ותחום השמנים והכוספאות - גלם למזון בעלי חיים.



לסולבר מפעלים בישראל ובסין. בעלי השליטה בחברה הם קרן פייט ושותפיה, מבטח שמיר ואורי יהודאי. בעלי מניות נוספים הם חברי חצור אגודה שיתופית חקלאית, בעלי השליטה הקודמים. החברה מעסיקה כ-300 עובדים.



ברבעון הראשון של 2010 עלו מכירות החברה ב-17% לעומת הרבעון המקביל ל-45.3 מיליון דולר. שולי הרווח הגולמי שהציגה החברה הם 13.8%, כך שעל כל הכנסה של 100 דולר, היא מרוויחה 13.8 דולר. זאת לעומת שולי רווח של 8.9% ברבעון המקביל.







מרבית העלייה בהכנסות נרשמה בתחום החלבונים והאיזופלבונים שמכירותיהם קפצו ב-31% ברבעון ל-22 מיליון דולר. העלייה הוסברה בהמשך מדיניות שיפור תמהיל המוצרים של החברה וחדירה לשווקים חדשים ובגידול משמעותי בכמות הנמכרת. היקף המכירות של סולבר בשוק האמריקאי מגיע ל-15% מסך מכירת החלבונים של החברה.



שאול שלח, מנכ"ל החברה, אמר כי "לאחר השלמת העסקה סולבר תבחן גם תוכניות להרחבת המפעל, ככל שיידרשו, וזאת מתוך הבנה כי רכישה זו תגדיל משמעותית את היקפי המכירות שלנו בארה"ב, את שיעורי הרווחיות ואת האיתנות הפיננסית שלנו. סולבר ממשיכה בחדירה לשווקים חדשים בתחום תעשיית חלבוני הסויה תוך הרחבת פורטפוליו הפעילות לאפליקציות חדשות ומתקדמות של חלבוני סויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully