וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי סיכל את תוכניות חברת גב ים: לא יוקם מרכז מסחרי בקיסריה

רנית נחום-הלוי

15.8.2010 / 15:19

זאת בעקבות עתירה שהגישה מועצת פרדס חנה-כרכור לביטול היתר הבנייה



בית המשפט המחוזי בחיפה ביטל את היתר הבנייה שניתן לחברת להקמת מרכז מסחרי באזור התעשייה קיסריה.



חברת גב ים מקבוצת של והחברה לפיתוח קיסריה אדמונד בנימין דה רוטשילד קידמו הקמת מרכז מסחרי בפארק העסקים בקיסריה בשטח של כ-13,000 מ"ר בנוי, על שטח כולל של כ-30 דונם.



כבר בשנת 2009 החלה החברה בהקמת המרכז המסחרי באזור התעשייה. בזמנו העריכה כי גובה ההשקעה בפרויקט יגיע לכ-40 מיליון שקל. החברות חתמו על חוזה שכירות עם רשת שופרסל מקבוצת אי.די.בי ששכרה שטח של כ-3,600 מ"ר במחיר של כ-70 שקל למ"ר לתקופה של 8 שנים.



במקביל לניהול ההליכים המשפטיים הגישה חברת גב ים ביחד עם החברה לפיתוח קיסריה, בקשה להיתר בנייה להרחבת הפרויקט לשטח של כ-49 אלף מ"ר עילי, מתוכם כ-32 אלף מ"ר מיועדים למסחר, וחניון תת-קרקעי בשטח של כ-42 אלף מ"ר.



תחילת הפרשה בספטמבר 2009, אז הוגשה על ידי המועצה המקומית פרדס חנה כרכור עתירה מנהלית נגד הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שומרון, חברת גב ים והחברה לפיתוח קיסריה - בשאלת חוקיותו של היתר הבנייה שניתן לפרויקט. בעתירה טענה המועצה כי היתר הבנייה שהוצא סוטה מהוראות התוכנית החלות בשטח, נפלו בו פגמים מהותיים וחל בחלקו על מגרש בתחומה. כמו כן טענה המועצה, כי היא לא היתה שותפה בהליכי הרישוי ולכן, "התרת המשך הבניה עשויה לסכל לחלוטין אפשרות התאמת הבניה לתוכנית". במסגרת ההליכים המקדמיים הוצא ביום 6 בדצמבר 2009 צו זמני להפסקת העבודות באתר.

מחברת גב ים נמסר: "כעת החברה פועלת כעת לניתוח פסק הדין ושקילת דרכי פעולתה בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully