וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ענק בתחום נדל"ן מניב: אמות השקעות במו"מ לרכישת נס-פן ב-210 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

15.8.2010 / 15:58

תגדיל בכ-10% את היקף הנכסים של אמות שנאמדים בכ-5.46 מיליארד שקל



חברת הנדל"ן אמות השקעות שבשליטת אלוני חץ של נתן חץ ומשפחת ורטהיים, מנצלת את קופת המזומנים הדשנה שלה לצורך הרחבת הפעילות. אמות המנוהלת על ידי אבי מוסלר מקיימת בימים אלה מגעים עם קבוצת ברן לצורך רכישת מלוא השליטה בחברה הבת של ברן, נס-פן הפרטית, תמורת כ-210 מיליון שקל.



במידה והמגעים בין הצדדים יבשילו לכדי הסכמים מחייבים, מדובר יהיה באחת מעסקות נדל"ן מניב הגדולות שנעשו בישראל בתקופה האחרונה. העסקה תגדיל בכ-10% את היקף הנכסים של אמות, שנאמדו נכון לסוף מארס 2010 בכ-5.46 מיליארד שקל, וכן תתרום לגידול בהכנסות מדמי שכירות.



נס-פן מחזיקה בזכויות בשלושה נכסים מניבים בישראל (המהווים כ-95% מתיק הנכסים של החברה) וכן במספר נכסים בקנדה ובסלובניה, בהיקף כולל של כ-460 מיליון שקל (ברוטו לפני חוב בנקאי).



הנכסים של נס-פן בישראל כוללים את המתחם המסחרי b7 בבאר שבע (הצמוד למתחם ביג) בשטח של כ-26 אלף מ"ר, מרכז מסחרי ומשרדים נוה זאב בבאר שבע בשטח של כ-8,500 מ"ר וכן מתחם תעסוקה ומשרדים בבית דגן בשטח של כ-20 אלף מ"ר.



אמות נחשבת לאחת חברות הנדל"ן המניב הגדולות והמובילות בישראל. בבעלותה 89 נכסים מניבים בישראל בשטח של כ-500 אלף מ"ר, ועל זה יש להוסיף כ-190 אלף מ"ר חניות ו-5 חטיבות קרקע המיועדות לפיתוח. עיקר נכסיה ממוקמים במרכז הארץ ונהנים משעורי תפוסה גבוהים של כ-96.5%. בין הנכסים הבולטים של החברה נמנים בית אמות משפט, בית אמות ביטוח, קניון ערים בכפר סבא, קניון קרית אונו, מגדל אמות (בית ibm לשעבר), בית פלאפון ופורטפוליו של כ-36 סופרמרקטים ברחבי הארץ.



ברן שבשליטת קבוצת גאראפה ומאיר דור, נסחרת לפי שווי שוק של כ-177 מיליון שקל ועוסקת במתן שרותי הנדסה, ניהול פרויקטים, תשתיות לתקשורת, טכנולוגיה, שיווק מוצרי מזון לבעלי חיים וכן מחזיקה בחברת תפן.



במסגרת השלב הראשון של העסקה סיכמה אמות על העמדת הלוואה לברן של 90 מיליון שקל, שאיפשרה לה להפעיל את מנגנון ב.מ.בי (buy me by you), ובמסגרתו לרכוש את אחזקותיה (50%) של נסקא של סמי קצב. בכך תשחרר את נסקא מהערבויות וההלוואות בעלים שנתנה בעבר לנס-פן. בעקבות רכישת המניות של נסקא, צפויה ברן לרשום רווח הון של 18 מיליון שקל.



במקביל לעסקה עם קבוצת קצב חתמה ברן עם אמות על מסמך עקרונות, שלפיו בכפוף להשלמת רכישת נס-פן על ידי ברן ובדיקת הנאותות שתבוצע על ידי אמות, ברן העניקה לאמות אופציה לרכישת מלוא השליטה (100% ) בנס-פן תמורת 210 מיליון שקל. האופציה שניתנה לאמות תיכנס לתוקף החל מ-15 בנובמבר 2010 ותהיה ניתנת למימוש עד 31 בדצמבר 2010. העסקה משקפת תשואה של למעלה מ-8% על מחיר הרכישה. במידה ואופציה תמומש תרשום ברן רווח הון נוסף של כ-30 מיליון שקל לפחות.



ההלוואה תישא ריבית של 10% במונחים שנתיים. להבטחת החזר ההלוואה (שתתבצע עד 31 בינואר 2011 במידה ואמות לא תרכוש את השליטה בנס-פן או לחלופין תשמש כתשלום ראשון בגין העסקה) נתנה ברן לאמות ערבות אישית וכן שיעבדה את מלוא אחזקותיה בנס-פן בשווי של כ-205 מיליון שקל. הסכום כולל בתוכו הון עצמי, שטרי הון והלוואות בעלים.



אבי מוסלר, מנכ"ל אמות, אמר: "מדובר בעסקה מורכבת הכוללת מתן הלוואה, שיעבוד כל הזכויות בנס-פן לטובתנו וקבלת אופציה לרכישת נס-פן בכפוף לבדיקת נאותות שבכוונתנו לערוך. מתווה עסקה זה התאפשר הודות לתגובה הזריזה, ליכולת קבלת החלטות מהירה, לחוסנה הפיננסי ולניסיונה של אמות בהוצאה לפועל של עסקות מורכבות הדורשות יצירתיות עסקית". הוא הוסיף כי בכוונת אמות למכור את הנכסים בחו"ל.



אלי אברמוב, מנכ"ל ברן, אמר כי החברה מוכרת את אחזקותיה בנס-פן כדי להפנות משאבים ואמצעים נזילים לפיתוח פעילות הליבה בתחומי האנרגיה והתשתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully