וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסט: ירידה של 84% ברווח הרבעוני ל-3 מיליון שקל על אף צמיחה חדה בפעילות

נועם בר

15.8.2010 / 16:38

הפסדים בתיק הנוסטרו של בית ההשקעות קיזזו עלייה של 120% ברווח התפעולי



הפסדים בתיק הנוסטרו העיבו על השורה התחתונה בתוצאות הרבעון השני של בית ההשקעות אנליסט. למרות עלייה של 46% בהכנסות מפעילויות הליבה של אנליסט - קרנות נאמנות, קופות גמל, ניהול תיקים וחיתום - שהסתכמו ב-29.4 מיליון שקל, החברה סיימה את הרבעון עם ירידה של 84% ברווח הנקי שהסתכם ב-3 מיליון שקל לעומת 19.1 ברבעון המקביל. הירידה ברווח נבעה מהפסדים של כ-5 מיליון שקל שהסב תיק הנוסטרו של בית ההשקעות, לעומת רווחי נוסטרו של כ-20 מיליון שקל שהשיג התיק ברבעון המקביל.



בסך הכל הרווח התפעולי של בית ההשקעות המנוטרל מרווחי השקעות בתיק הנסטרו עלה ב-120% והסתכם ב-12.3 מיליון שקל. ההכנסות מקרנות הנאמנות גדלו ב-38% והסתכמו הרבעון בכ-15 מיליון שקל. ההכנסות מניהול קופות הגמל וקרנות ההשתלמות עלו ב-37% והסתכמו ב-11.7 מיליון שקל. גם פעילות החיתום שנהנתה ברבעון השני מההנפקה הגדולה של קבוצת עזריאלי ובכלל מפעילות ערה בשוק ההנפקות רשמה צמיחה של 400% בהכנסות שהסתכמו ב-2 מיליון שקל. עם זאת, ההכנסות מפעילות החיתום היו מתונות יותר ביחס לרבעון הראשון של השנה, בנוסף לכך שסבלו מהפסדים של 1.6 מיליון שקל עקב התחייבויות חיתומיות.



"העלייה החדה ברווח התפעולי היא תוצאה ישירה של התייעלות וגידול בהיקף הנכסים. כיום אנחנו מנהלים יותר נכסים על אותו מנגנון כוח אדם שהיה בחברה לפני שנה", מסביר איציק שנידובסקי, מנכ"ל אנליסט. "כיום אנחנו מבין החמישה המגייסים היחידים בגמל ב-2010", ציין שנידובסקי לגבי פעילות הגמל של בית ההשקעות.



המגמה השלילית בשוקי ההון בעולם במהלך רוב הרבעון השני ניכרת היטב גם בפעילויות אחרות של בית ההשקעות, כשבהשוואה לעומת הרבעון הראשון של השנה נרשמה ירידה בהכנסות מגזר ניהול ההשקעות.



היקף הנכסים המנוהלים באנליסט מסתכם נכון לסוף יוני 2010 ב-7.7 מיליארד שקל לעומת 6.2 מיליארד שקל לפני כשנה. עם זאת ביחס לרבעון הקודם כמעט ולא חל שינוי בנכסים המנוהלים.



באנליסט מדווחים על ויתור של בעלי השליטה בחברה - שמואל לב ואהוד שילוני - על 45% משכרם לרבות מענק לו הם היו זכאים בסך של 1.1 מיליון שקל. למרות שהוויתור נעשה בעת המשבר בסוף 2008, הדברים לא השתנו מאז. למרות ויתור השכר, ישנה עלייה של 16% בהוצאות. "ההוצאות עלו בגלל העלייה בהיקף הנכסים המנוהלים בשל עמלות תפעול גבוהות יותר המשולמות לבנקים ונגזרות מהיקף הנכסים. לא היתה עלייה בשכר", אמר שנידובסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully