וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הבלקברי: בהודו רוצים לפקח גם על התכנים המועברים בסקייפ ובגוגל

סוכנויות הידיעות

15.8.2010 / 17:15

החששות מפגיעה בביטחון התעוררו בעקבות מתקפות הטרור על מומבאי שתואמו באמצעות טלפונים סלולריים



ממשלת הודו עשויה לבקש מגוגל ומסקייפ גישה רחבה יותר למידע מקודד, שתאפשר לה לפקח על תכנים המועברים דרכם, וזאת ברגע שתפתור את חששותיה בנוגע לסוגיית הביטחון במכשירי הבלקברי, כך דיווחה סוכנות הידיעות אי-פי.



מתקפות הטרור על מומבאי לפני כשנתיים, אשר תואמו בטלפונים סלולריים ובלוויין, עודדו את הממשלה לבחון מחדש את מידת הביטחון בטלקום, לקראת משחקי הקומונולת' - אירוע ספורט חשוב אשר יתקיים בניו דלהי באוקטובר.



אנליסטים מעריכים כי דווקא טכנולוגיות אנונימיות ופשוטות יותר, כמו מכשירי נוקיה פשוטים שבהם השתמשו הטרוריסטים שרצחו 166 איש במומבאי בנובמבר 2008, או ג'ימייל, עשויות לשמש לתכנון פעילות טרור יותר מאשר מכשירי בלקברי, אשר דורשים פרטי זיהוי.



בחודש שעבר נפגשו בכירים ממשרד התקשורת של הודו עם נציגי מפעילות סלולר, על מנת לדון בהגברת הפיקוח אחר תכנים המועברים במכשירי הסלולר. "היתה הסכמה על כך שישנו יותר מסוג אחד של שירות שיש למצוא לו פיתרון, חלק מהשירותים האלה הם בלקברי, סקייפ, גוגל. הוחלט לטפל קודם כל בסוגיה של בלקברי ואחר כך ביתר השירותים", נאמר בפרוטוקול הפגישה.



"הם הורו לנו בפירוש שאחרי הטיפול בבלקברי, הם יתחילו לטפל בגוגל, סקייפ ושירותים נוספים שמצליחים לעקוף את שירותי המעקב של הודו", אמר רג'ש צ'הריה, נשיא התאחדות ספקיות שירותי הסלולר של הודו, אשר נכח בפגישה. "לפי החוק, הם חייבים לאפשר מעקב".



בחודש האחרון הודיעו כמה מדינות, ביניהן סעודיה, איחוד נסיכויות המפרץ ולבנון, כי הן עשויות לחסום את שירותי מכשיר הבלקברי של rim, בשל חששות לפגיעה בביטחון המדינה, ודרשו מהחברה לאפשר להן לעקוב אחר הודעות הנשלחות באמצעות טכנולוגיות ההצפנה של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully